۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
۳ میلیون سهم در بورس کرمان معامله شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان:

۳ میلیون سهم در بورس کرمان معامله شد

کرمان - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان گفت: دو میلیون و ۹۵۲ هزار سهم طی سال جاری در بورس منطقه‌ای کرمان معامله شد که از لحاظ ارزش ۵۲۷ درصد رشد دارد.

حمید شیخ اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح اقدامات اداره امور اقتصادی و دارایی کرمان بیان داشت: طی سال‌های اخیر رویکرد جدیدی را در مسائل مالی و ذیحسابی آغاز کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی با مشارکت در تهیه و ارائه تحلیل های آماری و اطلاعات به‌هنگام در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری استان و ملی تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در خصوص صنعت بیمه در سال ۹۷ حق بیمه تولیدی ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۲.۶۶ درصد از حق بیمه تولیدی کل کشور را به خود اختصاص داده ایم که بعد از تهران در رتبه ۹ کشور قرار داریم.

وی افزود: خسارت پرداختی بیمه‌ها در سال گذشته تقریبا هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که ۳.۱ درصد از خسارت کشور متعلق به استان کرمان است و از این حیث ما در رتبه هشتم کشوری قرار داریم.

شیخ اسدی اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه در استان کرمان ۲.۱۸ درصد در سال ۹۷ بوده که این شاخص برای کل کشور ۲.۳۸ درصد است.

وی افزود: در سال گذشته در بورس منطقه‌ای سه میلیون و ۱۸۷ هزار سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال معامله شده که نسبت به سال ۹۶ از لحاظ تعداد ۹۲.۶درصد افزایش داشته و از نظر ارزش شاهد رشد ۱۴۰.۶ درصدی آن بوده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در ۹ ماهه ۹۸ تعداد دو میلیون و ۹۵۲ هزار سهم به ارزش ۲۰ هزار میلیارد در بورس منطقه‌ای معامله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ تعداد سهم ۱۴۰ درصد و از لحاظ ارزش ۵۲۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید با برآورد سرمایه ۸۴۲ میلیون دلار برای استان در هیئت خارجی تصویب شد این طرح‌ها بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند.

شیخ اسدی ادامه داد: این حجم سرمایه از نظر تعداد و حجم نسبت به کشور بی سابقه بوده همچنین استان کرمان از نظر تعداد رتبه اول و از نظر حجم سرمایه رتبه دوم را ه خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۴٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha