۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
 ۱۸۷ ملک مازاد در ۱۸ دستگاه اجرائی کرمان شناسایی شد
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان:

۱۸۷ ملک مازاد در ۱۸ دستگاه اجرائی کرمان شناسایی شد

کرمان- مدیر کل اقتصاد و دارایی کرمان گفت: ۱۸۷ مورد از املاک و اراضی مازاد دولت در ۱۸ دستگاه اجرایی این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید شیخ اسدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان برگزار شد، بیان داشت: حوزه ماموریتی وزارت اقتصاد بسیار گسترده است ضمن اینکه در استانها هفت حوزه به وزارت اقتصاد واگذار شده که شامل بخش‌های مالیاتی، بانک‌ها، بورس، املاک تملیکی، بیمه، گمرکات و اوراق بهادار است.

وی افزود: به خاطر تحریم نفت شرایط اقتصادی کشور ویژه‌ است اما این شرایط به ما یادآوری کرد که باید به دنبال درآمدهای دیگری به جز نفت باشیم لذا باید برای این مساله برنامه‌ریزی کنیم.

شیخ‌اسدی ادامه داد: هزینه‌کرد درآمدها به برنامه‌ریزی نیاز دارد ضمن اینکه باید هزینه‌ها را به صورتی توزیع کنیم که عدالت رعایت شود در حالیکه تخصیص ها به صورت یکجا پرداخت نمی شوند.

وی تصریح کرد: یکی از تکالیف قانونی که به عهده وزارت اقتصاد محول شده مولدسازی و فروش اموال غیرمنقول مازاد دستگاه های اجرایی است که سهم استان کرمان 2 هزار و 300 میلیارد تومان می‌باشد.

شیخ‌اسدی گفت: در حال حاضر ۱۸۷ مورد از املاک و اراضی مازاد دولت در ۱۸ دستگاه اجرایی شناسایی شده است که ۸۶ مورد از این املاک دارای سند هستند و ۷۸ مورد جهت مستند سازی ارسال شده تا با توجه به اختیاراتی که داریم بتوانیم آنها را به فروش برسانیم.

شیخ‌اسدی ادامه داد: ارزش این املاک (۱۸۷ ملک) در سطح استان حدود ۱۸۳ میلیارد تومان است که تاکنون تنها یک ملک را ۶۲ میلیون تومان به فروش رسانده‌ایم لذا امیدواریم با اجرای این طرح، کسری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان جبران شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ مجوز فروش املاک را دریافت کرده ایم و آمادگی داریم تا از طریق تشریفات قانونی آنها را به فروش برسانیم ضمن اینکه پول حاصل از فروش این املاک به استان برمی‌گردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان یادآور شد: پیش بینی می شود از محل فروش املاک مازاد و مولدسازی ۴۸ هزار میلیارد تومان عاید دولت شود ضمن این که این اقدام موجب می‌شود تا دارایی‌های دولت مستندسازی شود.

شیخ‌اسدی با بیان این که کرمان از جمله استان های پیشرو در اجرای طرح خزانه داری الکترونیک است، گفت: در گذشته در حوزه خزانه داری این کار به صورت دستی انجام می شد اما در حال حاضر با اجرای خزان داری الکترونیکی حضور مدارک فیزیکی حذف شده و کار به صورت شبکه اطلاعات انجام می شود.

کد خبر: ۳۸٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha