۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
افزوده شدن ۱۰ فروند پهباد به ناوگان کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

افزوده شدن ۱۰ فروند پهباد به ناوگان کشاورزی مازندران

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۱۰ فروند پهباد برای مدیریت بخش کشاورزی به ناوگان این حوزه اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر پیش ازظهر چهارشنبه در همایش تقدیر از فعالان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال ۱۰ فروند پهباد به ناوگان کشاورزی استان افزوده شده است، افزود: تاکنون سه فروند از این پهباد به استان منتقل شد و مابقی نیز در آینده ای نزدیک اضافه می شود.

وی مدیریت بهتر بخش کشاورزی را از جمله اهداف استفاده از پهباد در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: در سال جاری چهار هزار هکتار از مزارع استان توسط پهباد مدیریت شد و این میزان به سطح ۲۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

تولید سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، رسیدن به رقم تولید ۱۰ میلیون تنی را قابل دسترس دانست و گفت: برای رسیدن به کشاورزی مدرن باید به بسته بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات سالم و ارگانیک و افزایش عملکرد در واحد سطح توجه کنیم.

شهیدی فر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار تن شیر در مازندران تولید می شود، گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز به سمت توسعه دام سبک در استان گرایش پیدا کرده ایم و بااستفاده از منابع ملی و بانکی، برای تولید نژادهای برتر و چندقلوزا در راستای افزایش تولیدات شیر و گوشت برنامه ریزی شده است.

وی با عنوان اینکه در زمینه سورت و بسته بندی اتفاقات خوبی در استان رخ داده است، گفت: همچنین در زمینه تولیدات باغی و برنج، صنایع بسته بندی رشد خوبی را شاهد بودیم و شاهد کمترین تلفات هستیم.

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

ئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در سال های قبل با حجم وسیعی از ضایعات محصولات کشاورزی مواجه بودیم اما اکنون با مدیریت باغداران، میزان ضایعات تولیدی به زیر پنج درصد رسیده است.

شهیدی فر، برندسازی محصولاتی کشاورزی، زراعی، شیلات و باغات را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: در زمنیه مکانیزاسیون بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی ناوگان کشاورزی هزینه شده است.

کد خبر: ۴٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha