۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود

اردبیل- نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در یک سال آینده صندوق کارآفرینی امید بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در کشور پرداخت می‌کند.

اصغر نورالله‌زاده در سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امروز با دستور رئیس جمهور بیش از ۲۴۳ طرح مورد حمایت صندوق در حوزه اشتغال و کارآفرینی به بهره‌برداری رسید تا در سایه آن زمینه کار و اشتغال مناسب فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در ۲۶ استان کشور و با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که صندوق از ابتدای امسال با پرداخت تسهیلات مناسب این طرح‌ها را مورد حمایت قرار داده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در استان اردبیل نیز به صورت نمادین و در روستای سوها ۲۲ طرح با تامین مالی صندوق به بهره‌برداری رسید تا جوانان این روستا با حضور در این واحدها اشتغال پایدار به دست آورده و به افزایش توان اقتصادی این مناطق کمک کنند.

نورالله‌زاده ادامه داد: تا آخر امسال طرح‌های بیشتری در کشور با حمایت مالی صندوق به بهره‌برداری خواهد رسید که امیدواریم خروجی آنها به افزایش اشتغال و تولید منجر شود.

وی در مورد رویکرد صندوق در حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران بیان کرد: صندوق تاکنون برای ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح منابع مورد نیاز را تامین کرده است و تا آخر دولت نیز سعی بر این است تا به این تعداد ۵ هزار طرح دیگر افزوده شود.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تا یک سال آینده از محل صندوق کارآفرینی امید ۳ هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مشتریان صندوق در بازپرداخت اقساط مشکلی ندارند
نورالله‌زاده تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات صندوق از بازگشت اقساط و سرمایه صندوق تامین می‌شود و بخشی نیز از محل منابع صندوق توسعه ملی که در نزد ما سپرده‌گذاری شده است، به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی در کشور و آسیبی که به برخی از واحدها وارد شده است، در بازپرداخت اقساط خود با مشکلاتی روبرو بودند که با امهال سه ماهه صندوق این مشکلات برطرف شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای بیش از ۲۴۰ هزار طرح حمایتی خود ۳ ماه در بازپرداخت اقساط استمهال منظور کرده بود که این امر سبب شد تا دریافت کنندگان تسهیلات مشکلی در این امر نداشته باشند.

نورالله‌زاده بیان کرد: هرچند این استمهال ۶۴۰ میلیارد تومان بار مالی برای صندوق به همراه داشت اما با چشم‌پوشی از این مبلغ سعی کردیم تا همراه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشیم تا در این شرایط سخت به رونق فضای کسب و کار آنها کمک کنیم.

وی افزود: به غیر از دو سه رسته کاری سایر دریافت‌کنندگان تسهیلات در بازگشت اقساط خود مشکلی ندارند و امیدواریم با این بازپرداخت‌ها امکان پرداخت تسهیلات بیشتر برای متقاضیان جدید فراهم آید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در دو رشته برای صاحبان باشگاه‌های ورزشی و بوم‌گردی به خاطر شرایط کرونا وضعیت استثنائی در فعالیت‌های معمول به وجود آمده است که انتظار می‌رود با بهبود شرایط کرونایی در جامعه مشکلات این رسته‌های شغلی نیز برطرف شود.

کد خبر: ۴۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha