۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
انگلیسی‌ها تا انتهای سال میلادی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند
پروتکل تزریق واکسن آکسفورد به مردم بریتانیا اعلام شد؛

انگلیسی‌ها تا انتهای سال میلادی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند

شرکتهای داروسازی برای تولید واکسن با هم رقابت می کنند و دانشگاه آکسفورد یکی از واکسن های قابل اعتماد دنیا را تولید کرده است. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد مردم این کشور از سه ماه بعد واکسن را دریافت خواهند کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: ویروس کرونا زندگی تمامی مردم را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است و سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال پاندمی در تاریخ ثبت می کند. اما از ابتدای این پاندمی دانشمندان رقابتی نفس گیر را برای تولید واکسن شروع کرده اند. واکسنی که بتواند بدن انسانها را در برابر ویروس ایمن کند.

دولتها هم در تلاش هستند تا بیشترین حمایت را از شرکتهای تولید واکسن انجام دهند. از ارایه کمک های مالی گرفته تا تسریع روند ارزیابی و تایید واکسن هایی که تمامی مراحل آزمایشی را به درستی طی کرده اند. به عنوان مثال  اتحادیه اروپا اعلام کرده است روند ارزیابی واکسن تولید دانشگاه آکسفورد از هفته آینده شروع می شود و این ارزیابی بر مبنای اطلاعات تهیه شده از کشورهای مختلفی است که در سومین مرحله آزمایشهای بالینی شرکت کرده اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم روز گذشته به اسکای نیوز گفت: «انتظار می رود این واکسن از ابتدای سال ۲۰۲۱ در اختیار مردم قرار بگیرد. یعنی ظرف کمتر از سه ماه بریتانیایی ها به واکسن دسترسی خواهند داشت ولی باید بتوانند فصل زمستان را با کمترین آسیب پشت سر بگذارند.»

وی در این مصاحبه تاکید کرد: «پاییز امسال ما با بحران بزرگی روبرو خواهیم بود. بحرانی که می تواند ناشی از ابتلای همزمان مردم به بیماری کرونا و آنفولانزای فصلی باشد. امسال بهترین راهکار، رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور عدم ابتلا به کرونا است زیرا می دانیم تا رسیدن به مرحله دریافت واکسن  فاصله زیادی نداریم.»

رویترز هم به نقل از شرکت آسترازنکا نوشت بریتانیا تا انتهای سال جاری و دیگر کشورهای اروپایی تا انتهای فصل اول سال ۲۰۲۱ در برابر کرونا واکسینه می شوند. این شرکت داروسازی که برای مدتی آزمایشهایش در برخی از کشورها تعطیل شده بود، به تدریج روند ادامه آزمایشها را از سر گرفت و اخیرا خبر از شروع این آزمایشات در کشور ژاپن داد. البته هنوز اف دی ای آمریکا اجازه از سرگیری آزمایشات این شرکت را صادر نکرده است.

برنامه ریزی برای تزریق واکسن شروع شده است
در این شرایط که مقامات رسمی بریتانیا خبر از عرضه واکسن به بازار این کشور تا انتهای سال جاری داده اند، مقامات بهداشتی این کشور از دستورالعمل های کشوری برای تزریق واکسن می گویند. اسکای نیوز در گزارش اخیر نوشت: «طبق پروتکل های وزارت بهداشت کشور بریتانیا بعد از عرضه واکسن به بازار بریتانیا در ابتدا گروه های حساس شامل افراد بالاتر از ۶۵ سال واکسینه می شوند. سپس افرادی که دارای بیماریهای زمینه ای هستند، کادر بهداشت و درمان و کارمندان فرودگاه ها و معلم های مدارس واکسینه می شوند و در مرحله بعدی تمامی افرادی که بالاتر از ۱۸ سال سن دارند می توانند این واکسن را دریافت کنند. از آنجا که عرضه واکسن تدریجی است، واکسینه شدن تمامی مردم حداقل سه ماه زمان نیاز دارد. اما نکته مهم این است که واکسن تولیدی شرکت آکسفورد برای بزرگسالان است نه برای کودکان و ما افراد کمتر از ۱۸ سال را با این واکسن، واکسینه نخواهیم کرد.»

 اسکای نیوز در ادامه نوشت: «این مسولیت بزرگسالان است که واکسن را سریع و در زمان مشخص خود واکسینه کنند. در غیر این صورت کودکان و افراد دیگر هم به بیماری مبتلا می شوند. اگر تمامی افرادی که در گروه پر خطر قرار دارند واکسینه شوند دیگر احتمال ابتلای جوان تر ها کمتر می شود.»

این رسانه در مورد واکسنی که بتواند کودکان را در برابر ویروس کرونا ایمن کند نوشت: «کودکان ویژگی های متفاوتی دارند و سیستم ایمنی آنها با بزرگسالان متفاوت است بنابراین باید واکسنی متفاوت برای آنها تولید کرد.شرکت آکسفورد اعلام کرده است در صورتی که واکسن کرونای بزرگسالان تا انتهای سال جاری به تایید مقامات بهداشتی جهان برسد، می توانیم واکسنی برای کودکان تا انتهای سال ۲۰۲۱ عرضه کنیم زیرا تمامی این پروسه باید روی کودکان تکرار شود با این تفاوت که بسیاری از والدین تمایلی برای داوطلب شدن برای تزریق واکسنی آزمایشی به کودکانشان ندارند و پیدا کردن افرادی که در این آزمایشها شرکت کنند، دشوارتر است.»

 واکسن های امریکایی هم به زودی عرضه می شود
در شرایطی که اروپایی ها تلاش می کنند تا واکسن را هرچه سریعتر وارد بازار مصرف کنند، آنتونی فایوچی، مسول کمیته مبارزه با کرونای کاخ سفید در مصاحبه ای با سی ان بی سی از احتمال عرضه واکسن به بازار امریکا تا انتهای نوامبر امسال گفت. او به سی ان بی سی گفت: «من در مورد عرضه واکسن در سال  جاری بسیار خوش بین هستم. نتایج اولیه  از سومین فاز از آزمایشهای بالینی شرکتهای بزرگ داروسازی از قبیل مدرنا و پی فایزر بسیار امیدوار کننده است و انتظار می رود تا انتهای امسال حداقل یک واکسن وارد بازار شود. امیدواری من این است که دنیا بتواند برای مقابله با ویروس کرونا چندین واکسن موثر و ایمن تولید کند تا سرعت توزیع افزایش یابد و هر چه سریعتر تمامی کشورها و تمامی مردم دنیا به واکسن دسترسی پیدا کنند.»

شرکت مدرنا اعلام کرده است اطلاعات سومین فاز از آزمایشهای بالینی واکسن تولیدی این شرکت تا انتهای سال جاری می تواند برای عرضه به سازمان غذا و داروی آمریکا آماده شود. این واکسن برای افراد بالاتر از ۷۰ سال هم کارایی داشته است و سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کرده است. شرکت پی فایزر اعلام کرده است نتایج سومین مرحله از آزمایشهای بالینی خود را در ماه اکتبر به سازمان غذا و دارو ارایه خواهد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha