۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
دره شهر؛ شهرستانی با پروژه های نیمه تمام فراوان
بازار گزارش می‌دهد؛

دره شهر؛ شهرستانی با پروژه های نیمه تمام فراوان

ایلام- شهرستان دره شهر در حالی یکی از مناطق اقتصادی و مهم استان ایلام به شمار می رود که دارای پروژه های نیمه تمام فراوانی بوده که سالهاست به حال خود رها شده است.

بازار؛ گروه استان ها: شهرستان دره شهر با جمعیت ۶۵ هزار نفری در جنوب استان ایلام قرار دارد، این شهرستان یکی از مهمترین قطب های گردشگری، کشاورزی، تاریخی و...در استان ایلام شناخته می شود.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان ایلام با لرستان و همسایه بودن با شهرستان پلدختر یکی از مناطق مهم استان در بحث ارتباطی نیز شناخته می شود.

به رغم اهمیت بالای اقتصادی که در این شهرستان وجود دارد، متاسفانه وضعیت توسعه این شهرستان در سال های در بحث زیرساختی به خوبی انجام شده و هم اکنون پروژه های زیرساختی مهمی در این شهرستان هنوز نیمه تمام هستند.

این شهرستان دارای پروژه های راهسازی نیمه تمام فراوانی مثل تونل کبیرکوه، چهاربانده کردن محور دره شهر-پلدختر، بهسازی مسیر دره شهر -بدره است، در دیگر بخش های نیز پروژه هایی مانند سد سیکان، چندین طرح کشاورزی، غیرفعال بودن تعدادی زیادی از واحدهای تولیدی و..از جمله مشکلات شهرستان است.

چندین روستای این شهرستان در سیلاب سال گذشته شاهد خسارت های فراوانی به زیرساخت ها و منازل مردم بوده که هنوز تعدادی از آنها تکمیل نشده است.

یکی از پل های اصلی شهرستان یعنی پل گاومیشان در مسیر دره شهر-پلدختر که سال گذشته بر اثر سیلاب تخریب شد، هنوز به طور موقت نصب شده است.

روستاهای شهرستان دره شهر دارای مشکلات فراوانی هستند
یکی از اهالی روستای فرهادآباد شهرستان دره شهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه وضعیت پروژه های زیرساختی شهرستان مناسب نیست و اکثر پروژه ها به حال خود رها شده است.

 در این همین روستا حدود ۱۰ سال است قرار بود سیکان ساخته شود، این پروژه همچنان تعطیل است به دلیل قرار گرفتن روستای فرهادآباد در کنار این سد، این روستا از تمامی خدمات از جمله گازرسانی و اجرای طرح هادی محروم شده است

علی خدایاری گفت: در این همین روستا حدود ۱۰ سال است قرار بود سیکان ساخته شود، این پروژه همچنان تعطیل است به دلیل قرار گرفتن روستای فرهادآباد در کنار این سد، این روستا از تمامی خدمات از جمله گازرسانی و اجرای طرح هادی محروم شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر روستاهای شهرستان با مشکل آنتن دهی موبایل مواجه هستند، گفت: متاسفانه وضعیت خدمات رسانی در روستاهای شهرستان بسیار ضعیف است.

خدایاری بیان کرد: بسیاری از طرح های هادی در روستاهای شهرستان به طور کامل اجرایی نشده است.

 کافی نبودن اعتبار تخصیصی برای تکمیل پروژه های دره شهر
رئیس شورای شهر دره شهر نیز در گفت و گو با بازار اظهار کرد:  یکی از مطالبات مردم شهر دره شهر تکمیل پل شهدای گردان ۵۰۵ به عنوان راه اصلی ارتباطی شهر است.

عبدالرحیم کرم خدایی افزود: سال گذشته از بودجه تخصیصی اجرای این پروژه ۳۰ درصد تزریق شده و امسال بودجه سیل بندهای سطح شهر را تماما به ساخت این پروژه اختصاص داده ایم.

وی تصریح کرد: با توجه مشکلات زیاد برای صنوف و  کافی نبودن اعتبار تخصیصی برای تکمیل این پل، امیدواریم بودجه این طرح از طریق مسئولان استانی و نمایندگان پیگیری شود.

کرم خدایی عنوان کرد:  درمانگاه تامین اجتماعی دره شهر نیز به حال خود رها شده که این طرح نیز نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی است.

اختصاص ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شهرستان دره شهر
فرماندار دره شهر نیز روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: 
در یکسال گذشته از ۵۷ روستای شهرستان، کار زیرساختی در ۲۵ روستا مانند جدول گذاری و آسفالت به متراژ ۱۲۰ هزار متر مربع انجام شده است.

کیانوش محمدنژاد بیان کرد: در حالی که سیل خسارات جدی به ماژین وارد کرد با پیگیری انجام شده تمامی منازل در این بخش به رغم سختی‌های فراوان احداث و بهسازی شده است.

محمدنژاد افزود: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون ۱۵ روستا آسفالت و چهار روستای دیگر نیز تا پایان سال از این مزیت بهره مند می‌شود.

اعتبارات خوبی توسط معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه شامل پنج میلیاد تومان برای طرح ناقص ایستگاه پمپاژ چم ژاب، ۲۸ میلیارد تومان برای بهسازی مسیر چهاربانده دره شهر-پلدختر و ۱۲۴ میلیارد تومان برای محورهای اصلی دره شهر، تونل کبیرکوه تخصیص یافته است

وی گفت: اعتبارات خوبی توسط معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه شامل پنج میلیاد تومان برای طرح ناقص ایستگاه پمپاژ چم ژاب، ۲۸ میلیارد تومان برای بهسازی مسیر چهاربانده دره شهر-پلدختر و ۱۲۴ میلیارد تومان برای محورهای اصلی دره شهر، تونل کبیرکوه تخصیص یافته است.

فرماندار دره شهر افزود: امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مردم، برای کلنگ زنی پل گاومیشان که در اثر سیل سال گذشته تخریب شد استفاده شود.

وی گفت: به دلیل مشکل زمین‌های پشت سد سیکان این پروژه به کندی پیش می‌رود.

لزوم توجه جدی به پروژه های شهرستان دره شهر
نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مشکل آب دشت خالصه، سد تنطیمی پایین دست سیمره، سد سیکان  و رفع مشکل اجتماعی‌ آن، تعیین تکلیف پمپاژهای خسارت دیده از سیل، مشکل پمپاژ چمژاب_ارمو، تونل کبیرکوه و...از  مهمترین پروژه های شهرستان است که نیازمند تخصیص اعتبار است.

بهزاد علیزاده افزود: پیگیری رفع مشکلات و موانع پروژهای نیمه تمام مورد توجه جدی نمایندگان قرار خواهد گرفت و مشکلات این پروژه از طریق مسئولان ملی حتما پیگیری می شود.

تعداد پروژه های نیمه تمامی در شهرستان های حوزه جنوبی استان مثل دره شهر بسیار بالاست،  شایسته است مدیران هر شهرستان با تنظیم یک سند توسعه متوازن منطبق با اسناد بالادستی و دقت نظر و تطبیق مطالبات مردم با امکانات و ظرفیتهای دولت اقدام لازم به عمل آورند

وی با اشاره به اینکه تعداد پروژه های نیمه تمامی در شهرستان های حوزه جنوبی استان مثل دره شهر بسیار بالاست، افزود:  شایسته است مدیران هر شهرستان با تنظیم یک سند توسعه متوازن منطبق با اسناد بالادستی و دقت نظر و تطبیق مطالبات مردم با امکانات و ظرفیتهای دولت اقدام لازم به عمل آورند.

دره شهر یکی از شهرستان های غنی استان ایلام است که به واسطه ی ظرفیت های عظیم اقتصادی،کشاورزی و گردشگری می تواند نقش مهمی در توسعه ی استان ایفا کند، لذا تکمیل پروژه های نیمه تمام این شهرستان بسیار مهم است.

جاده های شهرستان به دلیل پیچ و خم های زیاد بسیار حادثه خیز هستند و هر روز در نقاط مختلف شهرستان صداص تلفات راندگی شنیده می شود، تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه راه می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

کد خبر: ۴۵٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha