۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
راندمان دورکاری بیشتر از کار حضوری بوده است/ ماندگاری دورکاری برای اکثر مشاغل
نتایج یک تحقیق نشان داد؛

راندمان دورکاری بیشتر از کار حضوری بوده است/ ماندگاری دورکاری برای اکثر مشاغل

براساس یک تحقیق جدید صورت گرفته، دورکاری احتمالا برای اکثریت مشاغل دائمی و ماندگار خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از بی بی سی، یک نظرسنجی که از حدود یک هزار شرکت توسط سازمان بریتانیایی «انستیتوی مدیران» صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ۷۴ درصد شرکت‌ها قصد دارند دورکاری‌های اخیر را همچنان حفظ نمایند.

همچنین بیش از نیمی از این شرکت‌ها قصد دارند تا حضور طولانی‌ مدت کارکنان در محل کار و اداره را کاهش دهند.

یک نظرسنجی محدودتر از مدیران شرکت‌هایی که هم‌اکنون حضور کارمندان از محل کار را کاهش داده‌اند، نشان می‌دهد که ۴۴ درصد آنها معتقدند که دورکاری «موثرتر و نتیجه‌بخش‌تر»  بوده است.

راجر بارکر، مدیر بخش سیاستگذاری در انستیتوی مدیران، می‌گوید: دورکاری یکی از ملموس‌ترین پیامدهایی است که شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد داشته و  دورکاری برای بسیاری از مشاغل ماندگار خواهد بود.

وی افزود: البته دورکاری برای همه مشاغل مناسب نیست و مدیران باید متوجه نقاط ضعف آن هم باشند. مدیریت افراد از راه دور اصلا کار ساده و راحتی نیست و مدیران باید اطمینان حاصل کنند که نهایت تلاش‌شان را برای کمک به سلامت روانی کارکنانشان به کار خواهند گرفت.

فرصت های رشد و پیشرفت

راجر بارکر همچنین می‌گوید: شرکت‌ها احتمالا با دورکاری تمام‌عیار تغییر نخواهند کرد و مزایایی کار در شرکتها و دفاتر همچنان برجاست. برای بسیاری از مشاغل، گرد هم آوردن تیم‌ها بصورت حضوری بسیار پربارتر و لذت‌بخش‌تر است. محل کار مشترک اغلب برای کارکنان فرصت‌های غیررسمی برای پیشرفت و برقراری ارتباط فراهم می‌کند که مخصوصا در اوایل مسیر حرفه‌ای شدن بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

انستیتوی مدیران، که یکی از قدیمی‌ترین گروه لابی تجاری بریتانیاست، گفته است که این نظرسنجی را از مدیران ۹۵۸ شرکت که بیشتر شامل شرکت‌های کوچک بوده بین ۱۱ تا ۳۱ سپتامبر سال جاری انجام داده است.

قبل از آن، نظرسنجی بی‌بی‌سی در ماه اوت سال جاری نشان داد که ۵۰ شرکت بزرگ بریتانیایی قصد ندارند که در آینده‌ای نزدیک همه کارکنان‌شان را به طور تمام‌وقت به اداره برگردانند.

نظرسنجی بی‌بی‌سی نشان داد که ۲۴ شرکت هیچ برنامه‌ای برای بازگشت همه کارکنان به اداره نداشتند اما با این حال ۲۰ شرکت دفاترشان را برای کارکنانی که نمی توانستند دورکاری کنند، باز گشایی کرده بودند.

یک تحقیق دانشگاهی دیگر نشان داده است که از هر ۱۰ نفری که در دوران اعمال محدودیت‌ها دورکاری کرده‌اند، ۹ نفرشان مایلند که دورکاری را به نوعی ادامه دهند.

این گزارش پژوهشگران دانشگاه کاردیف و دانشگاه ساوث‌هامپتون که در ماه اوت منتشر شد، نشان می‌دهند که اکثر کسانی که دورکاری می‌کنند به همان اندازه و یا حتی بیشتر از حضور در اداره پربار و مولد بوده‌اند.

این تحقیق شامل سه نظرسنجی از هزاران نفر بین ماه‌های آوریل و ژوئن سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر: ۴۵٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      0 0
      کو دور کاری؟؟؟ کارمندای بانکها که از اول مهر دورکاریشون ملغی شده با اینکه جزء پرخطرها هستن