۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
ورشکستگی هزاران کسب و کار در کانادا

ورشکستگی هزاران کسب و کار در کانادا

هزاران کسب و کار کوچک در کانادا پس از پایان حمایت‌های مالی دولت این کشور که از دوران همه‌گیری کرونا شروع شده بود و در ماه گذشته متوقف شد، با خطر تعطیلی و ورشکستگی روبرو هستند.

به گزارش بازار، هزاران کسب و کار کوچک در کانادا پس از پایان حمایت‌های مالی دولت این کشور که از دوران همه‌گیری کرونا شروع شده بود و در ماه گذشته متوقف شد و با توجه به اینکه نرخ بهره در بالاترین سطح دو دهه اخیر قرار دارد، با خطر تعطیلی و ورشکستگی روبرو هستند.

رویترز به نقل از گروه‌های با نفوذ و اقتصاددانان هشدار داد که افزایش تعداد ورشکستگی‌ها که در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد ۳۸ درصدی را ثبت کرده است، بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، کسب‌وکارهایی که وام‌های بدون بهره به میزان ۶۰ هزار دلار کانادا (۴۴۶۷۶ دلار) از حساب کسب‌وکار اضطراری کانادا (CEBA) گرفته‌اند تا ۱۸ ژانویه فرصت دارند آن‌ها را بازپرداخت کنند. این وام‌ها از زمان همه‌گیری کرونا در دسترس قرار گرفته بودند.

مهلت بازپرداخت قبلاً چندین بار از تاریخ اصلی خود در پایان دسامبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است تا به مشاغل کوچک فرصت بیشتری داده شود تا روی پای خود بایستند.

کسب‌وکارهای کوچک که منبع اشتغال تقریباً دو سوم از ۱۲ میلیون شاغل بخش خصوصی کانادا هستند، بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیون کسب و کار کوچک در کانادا وجود داشته است که بیش از یک سوم به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده‌اند.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا اخیراً طی اظهاراتی فاش کرد که از تعداد ۹۰۰ هزار شرکتی که از کمک‌های دولتی استفاده کرده‌اند، یک پنجم آنها هنوز بازپرداخت وام خود را انجام نداده‌اند.

طبق گزارش ها، فدراسیون مشاغل مستقل کانادا (CFIB) تخمین می‌زند که یک چهارم آن‌ها در مهلت مقرر اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند.

این فدراسیون تخمین می‌زند که حدود ۲۲۵۰۰۰ شرکت از شرکت‌هایی که وام فدرال را بازپرداخت کرده‌اند، یک وام بانکی دیگر را در زمان افزایش سرسام‌آور نرخ‌های بهره برای این بازپرداخت دریافت کرده‌اند. کسانی که اکنون در مهلت مقرر بازپرداخت را انجام نداده‌اند باید به مدت دو سال با نرخ بهره سالانه ۵ درصد به طور منظم پرداخت کنند تا بازپرداخت آن را به طور کامل انجام دهند.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha