۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
زیر سویه JN۱، سویه جدید کرونا محسوب نمی‌شود
رییس انستیتو پاستور ایران:

زیر سویه JN۱، سویه جدید کرونا محسوب نمی‌شود

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است.

به گزارش بازار، رحیم سروری رییس انستیتو پاستور ایران در خصوص انتشار برخی اخبار به نقل از وی مبنی بر شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور اعلام کرد: هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است. زیر سویه JN۱ مدت‌ها پیش همراه با زیرسویه‌های دیگر گزارش شده بود و سویه جدید محسوب نمی‌شود. همچنین تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی شبیه به سرماخوردگی بود و مرگ و میری در پی نداشت.

سروری در خصوص مصاحبه روز گذشته خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مورد یک زیرسویه اومیکرون کرونا به نام JN۱، گفت: این زیرسویه مدت‌ها قبل در کشور شناسایی شده بود و سویه جدید محسوب نمی‌شود.

سروری با بیان این که این زیرسویه برای اغلب مردم و بویژه رسانه‌های کشورمان شناخته شده است، گفت: سوال یکی از خبرنگاران در نمایشگاه نیز مبنی بر این بود که آیا مواردی از این زیر سویه که در آمریکا شناسایی شده در ایران مشاهده شده است یا خیر که به وی توضیح دادم که JN۱ اساسا سویه جدید محسوب نمی‌شود.

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به قدرت و حساسیت سیستم‌های تشخیص مولکولی انستیتو پاستور تاکید کرد: سیستم‌های تشخیصی انستیتو به صورت مستمر و روزآمد زیرسویه‌های مختلف را شناسایی می‌کند که JN۱ نیز مدت‌ها قبل به همراه زیرسویه‌های دیگر شناسایی و گزارش شده بود، لذا سویه جدیدی محسوب نمی‌شود.

سروری با بیان این که این زیر سویه علاوه بر آمریکا در بسیاری دیگر از کشورها نیز گزارش شده بود، خاطرنشان کرد: تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی مانند بسیاری دیگر از زیرسویه ها، شبیه به سرماخوردگی بود و هیچ مرگ و میری در پی نداشت.

کد خبر: ۲۷۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha