۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
مشکلات کارگران بدون قرار داد در استان سمنان/ سخت‌گیری در زمینه کرونا بیشتر می‌شود
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان:

مشکلات کارگران بدون قرار داد در استان سمنان/ سخت‌گیری در زمینه کرونا بیشتر می‌شود

سمنان- مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: یکی از مشکلات برخی جوامع کارگری در استان این است که صاحبان مشاغل با آن‌ها در سال ۹۹ قرارداد امضا نکرده‌اند لذا در صورت درگیر شدن با بیماری منحوس کرونا متاسفانه این کارگران دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم شریفی ظهر دوشنبه در نشست کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه رعایت عمومی برای مقابله با کرونا خوب است اما برخی کارگران در برخی کارخانه ها و مکان‌ها دچار مشکلات عدیده هستند، بیان کرد: باید به مشکلات این کارگران رسیدگی شود.

وی افزود: برخی مدیران به کارکنان و کارگران خود دستور داده‌اند که اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علائم خفیف به محل کار مراجعه نکنید و در خانه استراحت داشته باشید تا بهبوبد یابید اما برعکس این ماجرا نیز متاسفانه در استان گزارش شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان، بیان کرد: متأسفانه چند واحد تولیدی و یا دستگاه اداری نیز داریم که مدیران از ابتدای سال ۹۹، قرارداد نیروهای خود را حتی امضا هم نکرده که این امر سبب بروز مشکلات برای کارگران از جمله بیمه و درمان خواهد شد.

شریفی بیان کرد: مشکل اساسی دیگری که در عدم قرار داد نوشتن پیش می آید این است که اگر کارگری به بیماری کرونا مبتلا شود از ترس امنیت شغلی و اخراج آن را مخفی می کند و با همان حال به کارخانه مراجعه خواهد کرد این یکی از بزرگترین نگرانی های ما در ستاد مقابله با کرونای استان سمنان است.

وی در خاتمه و با بیان اینکه اطلاع رسانی به افرادی که ساکن مناطق پرخطر هستند یا در بازه زمانی ۱۴ روز گذشته به این مناطق سفر کرده‌اند، یکی از اقداماتی است باید انجام شود، بیان کرد: کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی باید در رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی پیشگام شوند زیرا الگوی مردم محسوب می شوند.

کد خبر: ۴۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha