۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تهران در وضعیت فوق حاد کرونایی/ گنجایش بیمارستان‌ها پر شد
عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

تهران در وضعیت فوق حاد کرونایی/ گنجایش بیمارستان‌ها پر شد

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: وضعیت تهران فوق حاد کرونایی است، اگر این‌روزها، سفرهای پایان هفته آغاز شود، احتمالا مجبوریم از بیمارستان‌های صحرایی استفاده کنیم.

به گزارش بازار، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، افزود : از نظر کرونایی، تهران در وضعیت فوق حاد قرار گرفته و اگر مردم به سفر بروند، بیمارستان‌های صحرایی راه می‌افتد!

این متخصص بیماری های عفونی گفت: گسترش کرونا در تهران، فراتر از حاد و نگران‌کننده است و روند مقابله با کرونا بسیار بد است.

وی افزود: بستری‌ها در پایتخت به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده‌اند و گنجایش بیمارستان‌ها پر است و جایی برای پذیرش بیمار جدید ندارند- تخت‌های آی‌سی‌یو هم بسیار اشغال شده‌اند و با افزایش رفتار تهاجمی ویروس، شمار جان باختگان کرونایی در تهران مدام رو به افزایش است.

دکتر مردانی گفت: اگر این‌روزها، سفرهای پایان هفته آغاز شود، احتمالا مجبوریم از بیمارستان‌های صحرایی استفاده کنیم.

افزایش مراجعه و بستری به بیمارستان ها ظرف یک ماه گذشته
استاندار تهران هم گفته است : ظرف یک ماه گذشته روزانه بیش از ۷۰ نفر افزایش مراجعه و بستری به بیمارستان ها داشته ایم.

به گفته آقای انوشیروان محسنی بندپی، در پی افزایش شدت بیماری کرونا ستادهای مدیریت بیماری کرونا در استان ها درخواستی مبنی بر تفویض اختیارات به سناد ملی کرونا داشتند که مصوب شد هر یک از ستاد استانی پیشنهادات خود را به دو وزیر کشور و بهداشت ارائه کنند تا پس از تایید قابلیت اجرا پیدا کند.

وی گفت : با توجه به افزایش بیماران بستری که تا به امروز ۴۸۰۰ نفر در تخت های بیمارستانی بستری هستند و همچنان تعداد بستری های روزانه نسبت به بهبود یافتگان بیشتر است، به طوری که ظرف یک ماه گذشته روزانه بیش از ۷۰ نفر افزایش مراجعه و بستری به بیمارستان ها داشته ایم، پیشنهادات خود را به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم.

کد خبر: ۴۵٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha