۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
دستگاه‌های دولتی ملزم به بالابردن ظرفیت صنعتی شوند/ هزاران کارخانه وضعیت نامطلوب دارند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دستگاه‌های دولتی ملزم به بالابردن ظرفیت صنعتی شوند/ هزاران کارخانه وضعیت نامطلوب دارند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هم مجلس و هم دولت باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم کنند تا بسیاری از کارخانجات را به ظرفیت تولید برسانند تا درصدی از کارخانجات سرپا شده و به بخش خصوصی واگذار شوند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راه‌های فعال سازی ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: بخشی از فعال سازی ظرفیت‌های راکد در صنعت بر عهده سازمان های عمومی از جمله بنیادها و صندوق هاست چرا که بسیاری از کارخانجات ما وابسته به هلدینگ بانکهای مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به مصوبات اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: طبق این قانون برخی از شرکتهای دولتی باید واگذار شوند این درحالی است که هزاران کارخانه ما در این وضعیت - وضعیت نامطلوب  - قرار دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی هم در شرایط موجود به هیچ وجه به سمت کارخانجات نیمه تعطیل و یا تعطیل شده نمی‌رود، تصریح کرد: این مسئله به هیچ وجه به صرفه بخش خصوصی نیست در نتیجه این فرآیند باعث شده تا صنعت ما به عنوان مثال در حوزه نساجی و تولیدی معطل بماند.

کوچکی نژاد بیان داشت: برای حل این مشکل هم مجلس و هم دولت باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم کنند تا کارخانجات را به ظرفیت تولید برسانند. براساس این این فرآیند درصدی از کارخانجات موجود سرپا شده و به بخش خصوصی واگذار خواهند شد، در این صورت کارخانجات زیادی فعال شده و تولید به رونق می رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات در حوزه انتخابیه بنده تعطیل هستند و به واقع همه این کارخانجات هم وابسته به نهادهای دولتی و بانکهاست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر دولت برخی از کارخانجات تعطیل را راه اندازی کند به عنوان مثال تولید ما در بخش نساجی رشد خواهد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha