۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سرنخ کلاف آشفتگی نهاده‌های دامی در جیب دولت
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی عنوان کرد

سرنخ کلاف آشفتگی نهاده‌های دامی در جیب دولت

کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: آشفتگی در حوزه نهاده‌های دامی، دولتی شدن مدیریت هاست.

به گزارش بازار، محمد علی کمالی سروستانی افزود: بسیاری از آشفتگی‌های موجود در بازار خوراک و نهاده‌های دامی دولتی شدن مدیریت‌ها و خارج کردن تشکل‌ها از میدان است که معمولاً تصمیمات در این خصوص پشت درهای بسته اتخاذ می‌شود و ما از آن بی خبریم.

او ادامه داد: ‌یکی از راه در روهای واردکنندگان نهاده‌های دامی و کنجاله سویا به کشور، ‌پیش فروش کردن محصولات قبل از واردات است که معمولا توزیع محصولات در بازار آزاد انجام می‌پذیرد و به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد.

کمالی سروستانی، ‌سامانه بازارگاه را ابزاری برای تسهیل در جریان تهیه و عرضه نهاده عنوان کرد و افزود: سامانه‌هایی از این دست زمان می‌توانند کارآمد باشند که همراه و همگام با سیستم بازار باشد در غیر این صورت این سامانه‌ها کارآمد نیستند از دیگر ایرادات وارده بر جریان تهیه و توزیع نهاده، مدیریت دولتی براین امور است نمی‌توان دولت را هم در قامت ناظر و هم در جایگاه مجری امور در خصوص نهاده دامی موفق عنوان کرد.

او ادامه داد:‌ در حال حاضر در کشور، ‌ واحدهای تولیدی هستند که با ۵۰ درصد کاهش تولید مواجه شده اند، زیرا توان خرید کنجاله سویا با نرخ ۱۵ هزار تومان را ندارند و به این ترتیب است که بسیاری از دام‌های ما شبانه روز گرسنه می‌مانند.

کمالی سروستانی، آینده بازار مرغ و تخم مرغ را بواسطه نابسامانی وضعیت نهاده‌ها در کشور رو به ویرانی و گرانتر شدن عنوان کرد و افزود: به واسطه گرانی نهاده‌ها و عدم حمایت دولت بسیاری از تولید کنندگان از دور خارج شده اند و در آینده نزدیک روند خروج و بیکاری واحدهای تولیدی مواجه خواهیم بود.

کد خبر: ۴۵٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha