۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
 دوربین های امنیتی پرنده به بازار آمد
معرفی محصولات ۲۰۲۰ آمازون؛

دوربین های امنیتی پرنده به بازار آمد

شرکت آمازون به عنوان یکی از مهم ترین پتانسیل های تولیدات فناوری اطلاعات سهم بسزایی را در بازار رقابتی محصولات تکنولوژی ایفا کرده است. امسال نیز با معرفی محصولات جدید، بازار محصولات هوشمند را به تسخیر خود در آورده است.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: آمازون در نمایشگاه سالانه  ۲۰۲۰ از جدید ترین محصولات خود رونمایی کرد. دوربین های امنیتی پرنده، نسل جدید مودم های Euro و دستگاه Fire TV  مدل Alexa Voice Remote در مقایسه با  سایر محصولات جدید این شرکت بیشتر درخشیدند. در ادامه این گزارش به بررسی این سه تکنولوژی جدید خواهم پرداخت.

دوربین های امنیتی پرنده Ring Home Cam
از دیر باز استفاده از دوربین های مدار بسته در محیط های تجاری، کوچه و خیابان  در راستای  حفاظت، نظارت  و ارسال تصاویر مورد استقبال و مقبولیت عموم قرار گرفته است. امروزه با افزایش اهمیت حفظ حریم شخصی در برابر متجاوزان، استفاده ازدوربین های مدار بسته دیگر محدود به محیط های تجاری نمانده است و راه خود را به منازل شخصی نیز گشوده اند.

جالب است بدانید، بر اساس آمار و ارقام  ارائه شده از سوی دستگاهای قضایی  با ورود دوربین های مدار بسته به فضای منازل  و بهره گیر از تکنولوژی ها ی مشابه، از میزان آمار جرم و  جنایات در منازل شخصی و تجاری به میزان چشم گیری کاسته شده است.

با این اوصاف، بیشتر کمپانی های فناوری و تکنولوژی از جمله شرکت آمازون  محصولات قابل  توجهی را برای حفظ امنیت کاربرانشان  به بازار ارائه کرده اند. آمازون با رونمایی جدید ترین محصولات تکنولوژیکی امسال خود گوی سبقت را از رقبایش روبوده و دوربین های امنیتی پرنده را به بازارعرضه کرد.

دوربین های امنیتی  Ring Home Cam  مجهز به تکنولوژی  پیشرفته  برای انتقال تصاویر به گوشی های همراه کاربران است. این تکنولوژی با طراحی  کوچک مجهز به پهباد خود متصل  است که دارای قابلیت پرواز در فضای داخلی  منزل، ضبط  تصاویر  و ارسال آنها  به نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی همراه است.

جیمی سیمینوف  طراح این تکنولوژی در مصاحبه خود با  «نیویورک تایمز»، ضبط و نمایش  تصاویر چند بعدی از فضای داخلی منزل  با یک دوربین  و حذف سایر دوربین های مدار بسته  نصب شده را از اصلی ترین اهداف طراحی این محصول خواند. وی در ادامه مصاحبه خود افزود، این دستگاه دارای قابلیت پرواز اتوماتیک  در محدوده  تعیین شده ی فضای داخلی منزل، دوربین های ۱۰۸۰ پیکسلی، حسگر های فوق هوشمند شناسایی اجسام متحرک،  قابلیت ضبط شبانه روزی تصاویر، سیستم ارسال تصاویر به نرم افزار های گوشی ها ی همراه، دریافت تصاویر از محدوده ۱۸۰ درجه ای و گردش کامل به نقاط کور اتاق ها  و ظرفیت حافظه ذخیره سازی  بلند مدت  است.

دوربین پرنده مجهز به پهباد خود متصل  است که دارای   قابلیت پرواز در فضای داخلی  منزل ، ضبط   تصاویر  و ارسال آنها  به نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی همراه است

 

مودم های  بی سیمی مدلEuro 
مودم وایرلس یا وای‌فای Wi-Fi، نامی است که بر روی مودم های بی‌سیم گذاشته شده است. نام WiFi توسط اتحادیه وای‌فای بر محصولاتی گذاشته شده است که در شبکه محلی بی‌سیم فعالیت می‌کنند و به وسیله آن‌ها ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی‌سیم برقرار می‌شود.  مودم های بی سیمی مدل Euro  بهترین نوع برای استفاده هم‌زمان چند کاربر و چند دستگاه است.کمپانی آمازون در  نمایشگاه ۲۰۲۰ سه محصول مودم  جدید را تحت عناوین  Eero ۶ Router, Eero Pro ۶ Router, and Eero ۶ Extender به بازار معرفی کرد. اولین مدل   Eero Pro ۶ Router نام دارد که دارای دو باند  تفکیک شده  با رنج  فرکانسی ۴/۲ هرتزی  ویک باند مجزا با رنج فرکانسی  ۴ تا ۵ گیگا هرتزی همراه با  قابلیت حداکثر سرعت انتقال داده ها است. این مودم مجهز به شبکه  ZigBee  و اتصال همزمان به ۲۰ دستگاه وایرلس می باشد. یکی دیگر از ویژگی های  این مدل  عدم تداخل  فرکانس های ارسالی  با دیگر دستگاه‌های بی‌سیمی مانند تلفن‌های سیار، مایکروویو و غیره است.

مدل   Eero Pro ۶ Router  دارای دو باند  تفکیک شده  با رنج  فرکانسی ۴/۲ هرتزی  ویک باند مجزا با رنج فرکانسی  ۴ تا ۵  هرتزی است

دومین مدل،  Eero ۶ Extender نامیده  میشود که  دارای دو باند مجزا، یک پورت  USB-C با  رنج فرکانسی بین ۳/۴ و ۳/۸ هرتزی  است. این مدل نیز همانند  مدل قبلی مجهز به شبکه ZigBee  و دارای قابلیت اتصال به دستگاهای وایرلس متعدد است. آخرین مدل این گروه، Eero ۶ Router، دارای ظرفیت دو بانده، دو پورت گیگا بایتی و یک پورت USB-C همراه با شبکه Zigbee است. این مدل به راحتی با پیشرفت های آینده ی بازار ۵G  سازگار خواهد بود.

نسل جدید دستگاه  Fire TV آمازون
در چندین سال اخیر    Fire Tvآمازون با اتصال به سرورهای آمازون آرشیوی عظیم از سریالها و فیلم های روز دنیا و حتی قدیمی را پیش روی کاربران گذاشته است. کاربران  می توانند برای مدت زمان  تعیین شده از تمامی برنامه ها و بازی های موجود در این سرویس ها استفاده کنند. امسال نیز شرکت آمازون نسل جدیدی از Fire TV  ها را با عملکرد و دسترسی نامحدودتر به بازار عرضه کرد.

نسل جدید   Fire TV مدل  Alexa Voice Remote   دارای حافظه ۸ گیگابایتی و حداکثر سرعت پردازش در مقایسه بامدل های قبلی  است. این  دستگاه دارای رزلوشن بالای  ۱۰۸۰ پیکسلی  ، سیستم صوتی دالبی، پخش کننده اچ دی، قابلیت HDR  و پورتهای  HDMI  و USB است.

علاوه برآپشن های ذکر شده، دستگاه  Fire TVرا می توان به Wi-Fi و اینترنت های کابلی متصل کرد  واز طریق آن تمامی برنامه های تلویزیونی را دریافت نمود. این دستگاه  اجازه دسترسی  به تمامی نرم افزارهای استریمینگ همانند Netflix ، Amazon Music،    Amazon Prime Video، Netflix  را ایجاد کرده است. یکی دیگر از موارد تفکیک کننده این مدل در مقایسه با سایرمدل های قبلی، ریموت کنترل مجهز شده به  دکمه های متعدد جهت کنترل تمامی عملکردهای تلویزیون است.

 

 

کد خبر: ۴۵٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha