۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
رنگ آمیزی میوه تاثیری در کیفیت ندارد
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

رنگ آمیزی میوه تاثیری در کیفیت ندارد

کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: طی چند سال اخیر، عرضه کنندگان برای فروش بهتر، اقدام به رنگ آمیزی میوه می‌کنند که این امر تاثیری در کیفیت ندارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به رنگ آمیزی میوههای نوبرانه در بازار اظهار کرد: طی چند سال اخیر برای عرضه زودتر مرکبات به بازار، عرضه کنندگان اقدام به رنگ آمیزی میوه میکنند که این امر هیچ تاثیری در کیفیت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر میوههای نوبرانه همچون نارنگی و پرتقال سبز رنگ هستند و سپس ۲ رنگ میشوند، حال اینکه میوههای نوبرانه کاملا زرد هستند و در سردخانه ها رنگ آمیزی شده اند.

کارگر با اشاره به اینکه رنگ آمیزی میوههای نوبرانه تاثیری در کیفیت ندارد، بیان کرد: اگر از لحاظ بهداشتی، عرضه میوههای رنگ آوری شده مشکلی دارد، وزارت بهداشت باید نظر خود را اعلام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به مردم توصیه میشود که میوههای فاقد رنگ را در سبد مصرفی خود قرار دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: ۲۰ درصد از میوههای موجود در بازار به دلیل عرضه زودتر در بازار رنگ آمیزی میشوند و این برای مردم جا افتاده است. هرچند این مراکز رنگ آمیزی شناسایی نشده اند و در صورت شناسایی با آنها برخورد میشود.

کد خبر: ۴۵٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha