۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، مسیری در جهت حل مشکلات
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد

فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، مسیری در جهت حل مشکلات

مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: به جهت حل مشکلات اقتصادی باید دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت کشورهای مسلمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی اظهار کرد: زمانی که ما تمامی عواملی را که به جهت امنیت تاثیر گذار بوده را در یک مجموعه به وجود آوریم می توانیم از ثبات امنیت صحبت کنیم که الان جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه ناامن از لحاظ جغرافیایی قرار گرفته است و نمونه مثال زدنی دارای امنیت است.

وی افزود: امروز، وقتی آمریکایی‌ها در خلیج فارس حضور پیدا می کنند باتوجه به قدرت زمینی، هوایی و دریایی ما جرات نمی کنند به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شوند و این موقعیت به صورت خاص صرفا در ایران است و به جهت بنیه امنیتی ناشی از حکمرانی صحیح است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نمی خواهیم کارهای مثبت را نادیده بگیریم، اما تاکنون دولت هیچ لایحه‌ای به مجلس یازدهم نیاورده است، گفت: امنیت اقتصادی و اموری از این دست که جنبه نرم افزاری پیدا می‌کند ومی‌تواند زیر ساخت‌ها را مورد هجمه قرار دهد یک موضوع امنیتی بوده و باید با برنامه‌ریزی دقیق و پیشگیری‌های عالمانه مشکلات را برطرف کرد.

مقتدایی تصریح کرد: اگر این مهم توسط دولت و شخص آقای رئیس جمهور حل نشود مشکلاتی به وجود خواهد آمد و ما باید با دشمنان ما متناسب با اقدامات آن ها اقدامات متقابل را داشته باشیم، چرا که این مهم از یک مرحله ای به بعد امنیتی خواهیم داشت.

وی گفت: نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که الان کشور ما از لحاظ توانمندی نیروی انسانی، منابع معدنی، زیر ساخت‌های لازم دارای رتبه ۱۷ در دنیا است، اما ما از ظرفیت‌های لازم استفاده نکردیم در همین راستا ما باید از دیپلماسی اقتصادی در بالاترین سطح بهره ببریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سفارتخانه‌های ما کمک‌کننده به مسائل اقتصادی نیستند، گفت: دیپلماسی اقتصادی یک رکن بسیار مهم بوده و آقای ظریف؛ وزیر امور خارجه این مهم را قبول دارند.

مقتدایی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی به موضوع اقتصاد که باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کند به عنوان یک اصل نگاه می‌کند، به همین جهت در این کمیسیون یک کمیته روابط خارجی تشکیل شده که در آن دیپلماسی اقتصادی محور اصلی است.

وی به استفاده از ظرفیت کشورهای مسلمان و همکاری دو سویه با آن‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: ما الان ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید از ثروت ملل اسلامی صیانت کرده و مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تحریم ها ظرفیتی است که ما با مابقی کشورها انجام دهیم، لذا شبکه‌سازی کشورهای مسلمان به عنوان یک اصل باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اکنون تمام قوا در کشور به جهت حل شدن مشکلات مردم پای کار آمده اند و دیگر دشمنان ما مایوس شده و فشار آن‌ها بیش از این نمی‌تواند ادامه پیدا کند. ما مطمئن هستیم با هوشیاری ملت و بیداری برنامه‌ریزان مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر: ۴۵٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha