۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
 مازندران به ۳ سیلوی جدید گندم و روغن نیاز دارد
سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران:

مازندران به ۳ سیلوی جدید گندم و روغن نیاز دارد

ساری- وفایی نژاد، سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندارن به دو سیلوی جدید گندم و یک سیلو با ظرفیت ۵۰ هزار تنی برای ذخیره سازی روغن نیازمند است و باید نسبت به احداث آن اقدام کرد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای نهضت سیلوسازی در استان افزود: ظرفیت سیلوهای بخش خصوصی در استان ۱۵۰ هزار تن است و یک سیلوی بخش دولتی نیز ۱۰۰ هزار تن ظرفیت دارد.

وی با عنوان اینکه ۱۹ کارخانه آرد در استان نسبت به تامین گندم و آرد در استان اقدام می کنند، گفت: کارخانه های آرد استان با ظرفیت ۴۵ تا ۴۶ درصد در حال فعالیت هستند و این مسئله دغدغه به شمار می رود.

وفایی نژاد با تاکید بر انجام حرکت های نوین در حوزه ذخیره سازی محصولات استراتژیک گفت: سیلوی دولتی ۱۰۰ هزار تنی در نکا فقط برای ذخیره سازی ۸۰ هزار تن گندم ظرفیت دارد و در پی آن هستیم که دو سیلوی ۵۰ هزار تنی در شرق و غرب استان احداث شود.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: گندم باید با نسبت کیفی بین مردم توزیع شود از اینرو باید در ساخت سیلوهای جدید اقدام شود.

وی با اشاره به واردات ۹۰ هزار تن روغن خام طی سال گذشته در استان گفت: این واردات در حالی است که ظرفیت ذخیره سازی و سیلوی دولتی در این بخش نداریم و باید به این مسئله توجه کنیم و اکنون شاهد انحصار روغن در جنوب کشور هستیم.

وفایی نژاد گفت: انتظار ما از دولت این است که حتی یک واحد ۵۰ هزار تنی روغن در استان ایجاد تا نیازهای این بخش را تامین کنیم و برای اجرای این طرح زمین مدنظر تهیه شده است.

کد خبر: ۴۵٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha