۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
توافق راهداری و بنیاد علوی برای احداث راه‌های روستایی کشور

توافق راهداری و بنیاد علوی برای احداث راه‌های روستایی کشور

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از توافق این سازمان با بنیاد علوی برای احداث راه‌های روستایی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد علوی برای هم افزایی ظرفیت‌ها و توان اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با مناطق محروم و همچنین تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و بهبود شرایط راه‌های روستایی کشور امضا شد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در این مراسم با اشاره به وسعت راه‌های روستایی و جمعیت قابل توجه هموطنان در مناطق روستایی و حجم بالای فعالیت‌های کشاورزی در روستاهای سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه سرآغاز برداشتن گامی استوار در جهت هم‌افزایی و بهره‌گیری از پتانسیل و توانمندی‌های موجود دو طرف باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح ابرار تاکنون ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید در اقصی نقاط کشور احداث و ۴۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های موجود روستایی بهسازی شده است که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و عزم و همت طرفین و همکاری، انسجام و انجام اقدامات حرفه‌ای، فعالیت‌های موثری برای خدمت رسانی به روستاییان عزیز و شریف کشورمان و توسعه و آبادانی مناطق روستایی انجام شود.

مدیرعامل بنیاد علوی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از امکان فراهم شده برای هم افزایی بین بنیاد علوی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه احداث راه‌های روستایی گفت: طبق فرمایشات و توصیه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه، آبادانی و پیشرفت مناطق محروم در زمینه‌های مختلف، توجه به احداث و بهبود شرایط راه‌های روستایی در دستور کار مجموعه بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی قرار دارد و تحقق توسعه سایر اقدامات در این مناطق قطعاً منوط به ایجاد و توسعه راه به عنوان بستر ارتباطی است.

محسن منصوری با اشاره به رویکرد بنیاد علوی بر تمرکز روی توسعه مناطق محروم گفت: خوشبختانه مناطق هدف مورد نظر بنیاد علوی هم‌افزا با ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر انجام کار جهادی و اهمیت سرعت در انجام امور، از آمادگی بنیاد علوی در حد توان برای همکاری و مساعدت در احداث راه‌های روستایی با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این مشارکت منجر به انجام اقدامات بزرگی در روستاهای کشور شود.

بر مبنای این گزارش اهداف انعقاد این تفاهم نامه شامل ارتقای سطح کمی و کیفی دسترسی و ارتباطات در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت، اولویت دهی به بخشی از توسعه حمل و نقل جاده‌ای که رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال پایدار در مناطق طبق هدف طرح آبادانی و پیشرفت را در پی داشته باشد، می‌باشد.

مدت زمان اجرای این توافقنامه از تاریخ انعقاد به مدت پنج سال تعیین شده است که در صورت توافق طرفین، مدت تفاهم‌نامه قابل تمدید است.

توسعه و بهینه‌سازی بهره برداری از ظرفیت‌ها، تجهیزات، ماشین آلات و امکانات در اختیار طرفین جهت به کارگیری در فعالیت‌های توسعه‌ای جاده‌ها و راه‌های روستایی، شناسایی ظرفیت‌های احداث راه‌ها و محورهای مواصلاتی روستایی و تعریف پروژه‌های مشترک، معرفی و تبادل تجربیات موفق و کاربردی در زمینه احداث و توسعه راه‌های روستایی، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محلی در پروژه‌های مشترک و مستقل و برنامه ریزی جهت فعال سازی و هدایت مسئولیت اجتماعی توسعه گران و مجریان طرح‌های زیرساخت در مناطق هدف از جمله تعهدات طرفین این تفاهم نامه است.

به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه مذکور کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از دو طرف تشکیل خواهد شد که وظایف این کمیته تهیه و تنظیم چارچوب و فرایند اجرایی طرح‌ها و تعیین اولویت مسیرهای ارتباطی، هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای مفاد تفاهم نامه و پایش ارزیابی طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مشترک خواهد بود.

همچنین اجرای راه تا عملیات خاکی و ماقبل مرحله زیرسازی با بنیاد و انجام باقیمانده فرایند و روسازی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تقسیم کار مربوط به ابنیه فنی راه‌های روستایی در هر پروژه بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد که اولویت در این بخش در مشارکت دستگاه استانی است.

کد خبر: ۴۵٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha