۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی ایلام پرداخت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی ایلام پرداخت شد

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات بیشتر برای طرح های صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

سید محمد تراب میری در گفت و گو با بازار اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی ایلام پرداخت شده است که بیشتر این میزان تسهیلات برای طرح های صنایع تبدیلی بوده است.

وی عنوان کرد: طرح هایی نظیر تولید تخم مرغ به صورت مکانیزه، دامداری ها و گاوداری های صنعتی، بسته بندی محصولات کشاورزی و...از این تسهیلات برخوردار شده است.

میری با اشاره به ظرفیت های تولیدات کشاورزی در ایلام افزود: الان ایجاد صنایع تبدیلی برای اشتغال و رونق بیشتر تولید در استان مهمترین نیاز بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه ایلام در بین پنج استان برتر کشور در زمینه سیستم های آبیاری نوین است، گفت: هم اکنون ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت سیستم های نوین آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

میری عنوان کرد: هم اکنون دو بزرگ سامانه گرمسیری و احیای اراضی دشت فکه در حال اجرا است و در آینده ای نزدیک میزان اراضی آبی کشاورزی استان به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: این استان در چند محصول تولیدی کشاورزی مثل کلزا برای تولید روغن، گوشت قرمز، گوشت سفید به خودکفایی رسیده و علاوه بر این به سایر نقاط کشور نیز این محصولات را ارسال می کند.

کد خبر: ۴٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha