۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
طرح جابجایی صنوف آلاینده بندرعباس بررسی شد/ تسریع در اجرای طرح با جدیت اتاق اصناف و شهرداری
طی نشستی؛

طرح جابجایی صنوف آلاینده بندرعباس بررسی شد/ تسریع در اجرای طرح با جدیت اتاق اصناف و شهرداری

بندرعباس- طرح جابجایی صنوف ناسازگار با محیط زیست بندرعباس با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان، نماینده شهرداری و رؤسای اتحادیه‌های مرتبط بررسی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالمجید جلالی صبح یکشنبه در جلسه بررسی طرح جابجایی صنوف آلاینده در سالن جلسات برج اصناف بندرعباس با تشکر از شهرداری برای رفع مشکلات شهری در حوزه جابجایی صنوف آلاینده اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود نظرات و مصوات این جلسات با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های محیط زیست تطبیق داده شود.

وی در ادامه افزود: رؤسای اتحادیه‌های صنفی با جدیت بیشتری موضوع جابجایی صنوف ناسازگار با محیط زیست را مطابق با برنامه ارائه شده از سوی شهرداری پیگیری نمایند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران بیان داشت: شهر بندرعباس با توجه به افزایش ترافیک، گنجایش فعالیت صنوف مزاحم وآلاینده را ندارد و بایستی همه دستگاه‌های متولی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از حقوق شهروندان برای ساماندهی این صنوف هم پیمان شوند.

جلالی در ادامه تاکید کرد: برخی از صنوف نظیر تنظیم موتور، آپاراتی و ... نیاز است با کمک شهرداری در مناطق شهری مستقر شوند تا دسترسی شهروندان به صنوف ضروری در این بخش آسان تر صورت پذیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح فوق بایستی با نظریه کارشناسی انجام شود، البته فراموش نشود که جابجایی صنوف از مرکز شهر نه تنها با هدف خروج صنوف مزاحم، بلکه با هدف آموزش و ارتقای علمی و کیفی صنوف صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در طرح جابجایی صنوف آلاینده از سطح شهر، تنها خروج کارگاه‌ها دیده شده و حضور دفاتر فروش بلامانع است، اما بایستی برای کمک به این صنوف در صدور مجوزهای لازم مصوبه‌ای گذرانده شود.

کد خبر: ۴۵٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha