۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
طرح دیم‌زارهای کم بازده در ۲۸۰ هکتار از اراضی ملی زنجان اجرا شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

طرح دیم‌زارهای کم بازده در ۲۸۰ هکتار از اراضی ملی زنجان اجرا شد

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: طی سال گذشته در۲۸۰ هکتار از اراضی شیب‌دار استان طرح تبدیل دیم‌زار اجرا شد.

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، خلیل آقاجانلو، گفت: سال گذشته در۲۸۰ هکتار از اراضی شیب دار استان طرح تبدیل دیمزار اجرا شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از عرصه‌ها و منابع‌طبیعی، گفت: برای مدیریت عوامل تخریب و کاهش خسارات زیان‌بار در اراضی ملی پروژه تبدیل دیمزارهای کم‌بازده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم مراتع در حیات موجودات زنده افزود: حیات وحش وابسته به جنگل و مراتع هستند و این وظیفه ما است که با حفظ اراضی ملی و طبیعی حیات وحش را حفظ کنیم.

آقاجانلو افزود: طرح تبدیل دیم زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع بشمار می‌رود که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی از طریق افزایش کیفیت و تولید علوفه، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از روان آب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌گردد.

وی ابراز کرد: بذر ‏یونجه به طور رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گیرد تا در مراتعی که تخریب شده یا دیمزار کم‌بازده بوده در آنجا کشت نمایند و برای اجرای این طرح در سال گذشته سه هزار و۳۶۰ میلیون ریال اعتبار، هزینه شده و صندوق توسعه ملی تامین کننده این اعتبارات بوده است.

کد خبر: ۴۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha