۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
عدم استقبال متقاضیان برای دریافت وام ۴۰۰ میلیونی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

عدم استقبال متقاضیان برای دریافت وام ۴۰۰ میلیونی مسکن

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین اقدام برای افزایش تقاضا جهت دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، کاهش میزان سود وام و افزایش حداقل مدت زمان پرداخت اقساط است تا با کاهش مبلغ اقساط افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات خرید مسکن به ۴۰۰ میلیون تومان، گفت: هر چند که افزایش سقف تسهیلات یکی از مولفه های اصلی در افزایش قدرت مالی خریداران برای تأمین مسکن محسوب می شود، اما چگونگی و شرایط اجرای این طرح بسیار اثرگذار و مهم است.

وضعیت بازار مسکن به هیچ وجه مناسب نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن در تمام شهرها از جمله تهران هستیم، به طور مثال میانگین قیمت مسکن در شهری مانند اردبیل در هر متر مربع حدود ۸ میلیون تومان است، این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن به هیچ وجه مناسب نیست.

تسهیلات ۴۰۰ میلیونی در بازار مسکن راه گشا نیست/ به تنهایی با این میزان وام نمی توان صاحب مسکن شد
بدری گفت: در هر صورت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن بخشی از هزینه های خرید را پوشش می دهد، اما به طور عمده راه گشا نیست و به تنهایی با این میزان وام نمی توان صاحب مسکن شد.

مبالغ اقساط ماهیانه تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی بسیار بالا است
وی ادامه داد: به نظر نمی رسد که متقاضیان دریافت وام خرید مسکن، از تسهیلات ۴۰۰ میلیونی استقبال چندانی کنند، زیرا مبالغ اقساط ماهیانه این تسهیلات بسیار بالا است.

بدری افزود: مهم ترین اقدام برای افزایش تقاضا برای دریافت این تسهیلات، کاهش میزان سود وام و افزایش مدت زمان پرداخت اقساط  بهحداقل ۲۰ سال است تا با کاهش مبلغ اقساط افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئله مهم این است که وزارت راه و شهرسازی و دولت باید برای تأمین مسکن خانوارهای سه دهک پایین جامعه، تسهیلات ارزان قیمت و اراضی رایگان در نظر بگیرد، در غیر این صورت این اقشار نمی توانند صاحب خانه شوند.

کد خبر: ۴۵٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha