۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
۴۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به زیر کشت کلزا رفت
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به زیر کشت کلزا رفت

قزوین- مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با حمایت‌های صورت گرفته، از ابتدای کشت محصول کلزا تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت این محصول رفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی روز شنبه با بیان اینکه کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد، افزود: امسال برنامه ابلاغی کشت کلزا از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی برای استان قزوین حدود ۹ هزار هکتار تعیین شده که از این میزان تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کشت شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد کلزا با کشاورزان در سطح ۶ هزار هکتار منعقد شده و برای سهولت در امر کشت، بیش از ۲۶ تن بذر بین کشاورزان کلزاکار استان توزیع گردید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای تامین آب مورد نیاز کشت کلزا در اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری دشت قزوین با هماهنگی مدیریت آب و خاک و شرکت آب منطقه‌ای برای تخصیص آب به کلزاکاران اقدام خواهد شد.

بنیادی افزود: در خصوص تامین نهاده‌های کود شیمیایی نیز تاکنون ۹۰۰ تن کود فسفاته و هزار و ۲۰۰ تن کود پتاسه و علف کش‌های اختصاصی کلزا (بوتیزان استار) فراهم شده و در بین کشاورزان در حال توزیع است.

کد خبر: ۴۵٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha