۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
ایجاد صندوق‌ بازارگردانی در ۲ شرکت مهم معدنی
رئیس ایمیدرو خبر داد

ایجاد صندوق‌ بازارگردانی در ۲ شرکت مهم معدنی

غریب‌پور، رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در بازار سهام ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: صندوق بازارگردانی در دو شرکت گل‌گهر و چادرملو تشکیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از بازارسرمایه ایران، خداداد غریب‌پور درباره کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی، اظهار داشت: این کمیته از نمایندگان ایمیدرو، بورس و شرکت‌های بزرگ تشکیل شده است که در حال رصد بازار هستند و متناسب با وضعیت بازار، صندوق‌های بازارگردان شرکت‌های بزرگ، بازار را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: مساله‌ مهم این است که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از بورس را در اختیار داریم، از این رو باید سایر صنایع موجود در بورس و شرکت‌های بزرگی که سهامشان در بورس عرضه شده، پای کار بیایند و صندوق بازرگردانی ایجاد کنند.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهم معدنی و صنایع معدنی در بورس وجود دارد که افزایش یا کاهش آن بستگی به نوسانات بازار دارد.

تشکیل صندوق بازارگردانی در گل‌گهر و چادرملو
غریب‌پور گفت: صندوق بازارگردانی در مس، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان وجود داشت اما فعالیتشان نظام مند و هدفمند نبود اما هم اکنون با تشکیل کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، فعالیتشان نظامند شده است.

معاون وزیر صمت افزود: صندوق بازارگردانی در شرکت‌های گل گهر و چادرملو هم در حال تشکیل است.

کد خبر: ۴۵٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha