۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
۵۵۰۰ هکتار زیتون در استان سمنان کشت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

۵۵۰۰ هکتار زیتون در استان سمنان کشت شد

سمنان- میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت زیتون است، گفت: یکی از سیاست‌های جهاد مبارزه با آفت زیتون به خصوص با هدف ارتقای کیفی کشت است.

سید حسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به کشت زیتون در پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان، تاکید کرد: سمنان به دلیل اقلیم جغرافیایی و شرایطی که در خصوص آب دارد، مستعد کشت انواع زیتون با قدرت باروری خوب است.

وی از حمایت‌های دولت در راستای کشت زیتون خبر داد و افزود: از سرمایه گذاران حوزه تولید و به خصوص صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری این محصول حمایت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به آفت پسیل به مثابه یکی از موانع تولید زیتون، تاکید کرد: این آفت با آب و صابون از بین می رود و نگرانی نباید درباره آن باشد اما بهره برداران باید مراقب باشند زیرا به شدت در کاهش کیفی و کمی محصول اثر سوء دارد.

میرعماد با بیان اینکه کمتر از پنج درصد زمین های زیتون استان سمنان درگیر این بیماری هستند، تاکید کرد: در صورتی که برای این آفت برنامه ای انجام نشود، به دیگر درختان سرایت می کند لذا پیشنهاد می شود مدام درختان با آب و صابون شستشو شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، کشت های جایگزین و کم آب‌بر مانند عناب، زیتون و .. در سطح استان سمنان طی پنج سال اخیر رواج خوبی یافته‌اند.

کد خبر: ۴۵٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha