۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
وجود ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی/ افزایش اقامتگاه ها تا پایان سال
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

وجود ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی/ افزایش اقامتگاه ها تا پایان سال

بیرجند- رمضانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ اقامت گاه بوم گردی در استان وجود دارد که این تعداد تا پایان سال افزایش می یابد.

حسن رمضانی در گفت و گو با بازار با اشاره جذابیت ها و پتانسیل های خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بیش از  دو هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده در استان وجود دارد.

وی از ثبت هزار و ۱۵ اثر در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در حوزه میراث جهانی یکی از استان های بزرگ در شرق کشور محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیابان لوت، قنات بلده فردوس، روستای جهانی خراشاد و باغ اکبریه به ثبت جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه این استان به اهتمام پژوهشگران در حوزه عامه، در زمینه آداب و رسوم بهشت مردم شناسان است، افزود: همچنین خراسان جنوبی در رشته های صنایع دستی به ویژه سبد بافی و دست بافته های داری جایگاه بالایی دارد.

رمضانی با اشاره به دیگر ظرفیت های خراسان جنوبی بیان کرد: قالی خراسان جنوبی مانند فرش درخش و مود جزو فرش های شهره جهانی هستند.

وی از وجود ۱۸ موزه در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: اکثر این موزه ها مردم شناسی بوده که نشان دهنده سبقه تاریخی مردمان کویر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ اقامت گاه بوم گردی در استان وجود دارد که این تعداد تا پایان سال افزایش می یابد.

کد خبر: ۴۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha