۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرک اینچه برون/۷۲ هزار تن کالا صادر شد
مدیرکل گمرکات استان گلستان خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرک اینچه برون/۷۲ هزار تن کالا صادر شد

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال حدود ۷۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد، گفت: وزن کالای صادراتی از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: ارزش کالای صاراتی شش ماهه نخست امسال ۲۶ درصد و وزن کالای صادراتی از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان ادامه داد: همچنین در شش ماهه نخست سال چهار هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

وی توضیح داد: ارزش کالای وارداتی به استان در این مدت نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد و وزن کالای وارداتی ۷۲ درصد کاهش داشته است.

حسینی از کاهش ۳۷ درصدی درآمد گمرکات استان نسبت به سال گذشته هم خبر داد و اضافه کرد: درآمد وصولی گمرکات استان را در شش ماهه نخست سال ۱۲۳ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بود.

وی یادآور شد: در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از مرز اینچه برون متوقف شد و مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است.

به گفته حسینی پس از گذشته ۶ ماه از سال تنها مرز ریلی اینچه برون فعال است و ترانزیت و صادرات و واردات کالا از طریق مرز زمینی اینچه برون از سرگرفته نشده است.

کد خبر: ۴۵٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha