۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
موانع و امضاهای طلایی حذف می‌شوند/ آزادسازی معادن حبس شده ظرف ۳ ماه آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

موانع و امضاهای طلایی حذف می‌شوند/ آزادسازی معادن حبس شده ظرف ۳ ماه آینده

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: به دنبال حذف موانع و امضاهای طلایی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر نسبت به امنیت و تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری اطمینان داشته باشند، با خیال راحت وارد حوزه تولید و اشتغال می شوند.

هماهنگی و تعامل میان دستگاه های ذیربط تولید
وی با اشاره به اینکه در دولت نیز تاکید رئیس جمهور، هماهنگی میان نهادها و دستگاه‌های ذیربط در پشتیبانی از تولید است، یادآور شد: هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد.

تغییر برخی سیاست‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی با تعامل با بانک مرکزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در جهت تغییر برخی سیاست‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی، در تعامل با بانک مرکزی تلاش خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت:علیرغم همه تحریم‌ها و ‌مشکلات اما به سمت فراوانی کالا، افزایش تولید، سه شیفته کردن واحدها، تکمیل زنجیره‌ها و فعال‌سازی واحدهای راکد و ظرفیت‌های خالی حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص احیای واحدهایی راکد و غیرفعال سراسر کشور مسئولیت دارد و این مهم را در دستور کار قرار می‌دهد.

باور کنیم که در جنگ اقتصادی قرار داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم و علاوه بر تحریم‌ها، کرونا هم اضافه شده که هزینه‌های درمان و سلامت را به کشور تحمیل کرده است.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: اما با وجود همه این مشکلات کمبود کالایی در کشور وجود ندارد.

ضمن حفظ پایه پولی شرایط و مسیر واردات مواد اولیه را تسهیل می کنیم
وی با اعلام اینکه اعمال برخی محدودیت‌ها در بانک مرکزی به سبب کمبود منابع ارزی بوده است، گفت: این موضوع به فعالان اقتصادی فشار آورده است اما درصدد آن هستیم که ضمن حفظ پایه پولی شرایط و مسیری را فراهم و هموار کنیم تا واردات مواد اولیه به راحتی صورت گیرد.

وزیر صمت در خصوص بازرسی‌ها نیز بیان کرد: بازرسی از بازار باید توسط خود مردم انجام شود به این معنا که بازرسی‌ها باید مردمی و ثبات نسبی قیمت بر بازار ایجاد گردد.

ازادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده
رزم حسینی اعلام کرد: ظرف سه ماه آینده معادن حبس شده آزاد می‌شوند که ظرفیت جدید برای اشتغال و توسعه کشور است.

درصدد حذف بخشنامه‌های زائد و رفع موانع و بروکراسی ها هستیم
وی از تفویض اختیارات لازم به استان‌ها خبر داد و گفت: درصدد حذف بخشنامه‌های زائد و رفع موانع و بروکراسی های سخت اداری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این نشست از استاندار و رئیس سازمان صمت فارس خواست تا پیگیر موارد مطروحه در این جلسه باشند.

کد خبر: ۴۵٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha