۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کاهش خسارت سیلاب‌های فصلی با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد:

کاهش خسارت سیلاب‌های فصلی با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از کاهش خسارت سیلاب‌های فصلی با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در همدان خبر داد و گفت: مناطق با فرسایش خاک بالا شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اسفندیار خزایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی از عمده مشکلاتی است که نیاز به راه حل فوری دارد، گفت: وقوع خشکسالی؛ کم آبی و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی از جمله تهدیدهایی است که با آن رو به رو هستیم چراکه در آینده مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند.

خزایی از اقدامات تأثیر گذار برای مدیریت آب‌های سطحی و کمک به تغذیه آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از بیابانی شدن را مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری برشمرد.

خزایی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های آبخیزداری سیلاب‌های فصلی و روان آب‌های سطحی کنترل و مدیریت می‌شود؛ تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و طرح‌های منابع طبیعی خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها نیز کاهش یافته و کنترل می‌شود.

با وجود بارندگی کم شاهد برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی هستیم

وی گفت: متأسفانه با وجود بارندگی کم شاهد برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی هستیم که برای خروج از این وضعیت وظیفه سنگینی برعهده داریم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای مدیریت بهینه منابع پایه آب و خاک گفت: نسبت به انجام مطالعات توجیهی و تفصیلی اجرایی در بخش‌های مختلفی از استان همدان اقدام شده است.

وی بابیان اینکه مناطق بحرانی و سیلابی و همچنین مناطق با فرسایش خاک بالا شناسایی می‌شوند، گفت: طرح‌های تفصیلی و اجرایی این مناطق تهیه شده و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق متمرکز شده و توسعه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: کاهش خسارات سیل، کاهش فرسایش خاک، کنترل روان آب‌های ناشی از بارندگی، کاهش خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی، تقویت میزان آبدهی چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب به ویژه در بخش کشاورزی برای تولید هرچه بیشتر محصولات غذایی از جمله مزایای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری است.

خزایی عنوان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد تولید و حمایت از تولید و همچنین جهش تولید اقدامات منابع طبیعی و اجرای طرح‌های آبخیزداری تأثیر به سزایی در میزان تولید محصولات کشاورزی و رونق کسب و کار داشته باشد.

کد خبر: ۴۵٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha