۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
افزایش ۱۵ درصدی راندمان نیروگاه‌های گازی
مدیرعامل شرکت برق حرارتی ایران خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی راندمان نیروگاه‌های گازی

طرز طلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی ایران از افزایش ۱۵ درصدی بهره وری نیروگاه‌های گازی راندمان پایین با تبدیل آن‌ها به سیکل ترکیبی خبر داد.

به گزارش بازار، حسن طرز طلب مدیرعامل برق حرارتی، با اشاره به اینکه این افزایش راندمان با اجرای پروژه‌ها به روش بیع متقابل در کشور محقق می‌شود، افزود: با اجرای این نوع پروژه‌ها بین بخش خصوصی و دولتی و تبدیل نیروگاه‌های گازی با راندمان پایین به سیکل ترکیبی، می‌توان به مقدار چشم گیری راندمان این نیروگاه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه در این راستا شناسایی شده است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد از عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه‌های گازی شناسایی شده به سیکل ترکیبی یعنی معادل سه هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور عملیاتی شده و بخشی از این نیروگاه‌ها نیز سال گذشته به مدار تولید وارد شده است.

ورود هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور
مدیرعامل برق حرارتی ادامه داد: تبدیل هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه گازی راندمان پایین به سیکل ترکیبی به معنای ورود هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور است که این اتفاق یک درصد کل راندمان نیروگاه‌های گازی کشور را افزایش می‌دهد.

طرزطلب افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال باید راندمان نیروگاهای کشور از ۳۸ و ۶ دهم درصد به ۳۹ درصد برسد که اجرای این پروژه‌ها یکی از راهکارهای افزایش بهره وری است.

وی همچنین گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب صرفه جویی مصرف گاز در نیروگاه‌ها می‌شود به این ترتیب که تبدیل هر واحد گاز به سیکل ترکیبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی گاز را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۴۵٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha