۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۸۰ درصد نهادهای دامی وارداتی هستند
رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان:

۸۰ درصد نهادهای دامی وارداتی هستند

موافق‌قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان گفت: متاسفانه هیچ‌گاه مردم و تولیدکننده مزه‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی را در عرصه نهادهای دامی نچشیده‌اند.

به گزارش بازار، مجید موافق‌قدیری،  رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان گفت: حدود ۸۰ درصد از نهادهای دامی کشور از مسیر واردات تامین می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتری میزان ارز کشور به دلیل خرید نهادهای دامی – جو و ذرت و کنجاله سویا – خارج می‌شوند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان با اشاره به این که دولت به نهادهای دامی یارانه می‌دهد، عنوان کرد: متاسفانه هیچ‌گاه مردم و تولیدکننده مزه‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی را در عرصه نهادهای دامی نچشیده‌اند.

وی با اشاره به این که حوزه توزیع نهادهای دامی با مشکات متعددی مواجه است، اظهار داشت: از حدود یک سال پیش دولت به نتیجه رسید که باید سامانه‌ای را طراحی کند و از این مسیر رصد و پایش درستی را در این بازار داشته باشد.

مجید موافق‌قدیری با اشاره به فعالیت سامانه «بازارگاه» توضیح داد: این سامانه تا به امروز کار ویژه‌ای انجام نداده است و تمام کارهای آن فقط روی کاغذ هستند.

وی ادامه داد:‌ ما نمی‌دانیم که این سامانه چیزی نصیب صنعت نهادهای دامی می‌کند یا نه!

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان با بیان این که بروکراسی‌های پیچیده‌ی اداری یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور است، عنوان کرد: نهادهای دامی در ۶ ماه ابتدایی امسال به تناسب مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که ما از تکنولوژی‌های جدید در حوزه کشاورزی استفاده نمی‌کنیم، افزود:‌ دولت برای تولید محصولات کشاورزی عزم و اراده‌ی جدی ندارد.

مجید موافق‌قدیری با اشاره به این که ما به طور میانگین در سال حدود ۱۹ میلیون تن نهاد دامی در کشور مصرف می‌کنیم، عنوان کرد: حدود ۱۵ میلیون تن از نهادهای دامی مورد مصرف در داخل کشور وارداتی هستند.

کد خبر: ۴۴٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha