۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
ضعف مهارت های تجارت بین الملل در شرکت های بزرگ مرکزی مشهود است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:

ضعف مهارت های تجارت بین الملل در شرکت های بزرگ مرکزی مشهود است

اراک- بیکی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به اینکه باید بر روی آموزش و مهارت آموزی در حوزه های مختلف کار شود گفت: در شرکت های بزرگ مرکزی در حوزه مهارت های تجارت بین الملل ضعف مشهودی وجود دارد که ناشی از عدم وجود آموزش است و در این شرکت ها هنوز بسیاری از موارد به صورت سنتی انجام می شود.

ناصر بیکی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص توانمندسازی مهارتی با رویکرد اشتغال پایدار در صنایع استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما از ابتدا آموزش فنی را از دوران دبستان و دبیرستان فرا نمی گیریم در صورتی که در کشورهای پیشرفته از سنین پایین در حوزه آموزش فعالیت می شود.

وی افزود: در ایران ابتدا شغل انتخاب می شود و سپس به دنبال مهارت آموزی هستیم در صورتی که در کشورهای پیشرفته قبل از انتخاب شغل مهارت آموزی صورت می گیرد.

بیکی با بیان اینکه سیاست‌ ها و روش های مهارت آموزی بایستی از پایه اصلاح شود گفت: بهترین روش آن این است که اول مهارت آموزی انجام‌شود سپس شغل خود را انتخاب کنیم و اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی همیشه دغدغه نبود مهارت کافی در کشور را داشته است.

رییس اتاق بازرگانی اراک در ادامه بیان داشت: سازمان فنی و حرفه ای کشور سازمانی غنی بوده، ولی در عین حال استفاده ای بهینه از امکانات این سازمان نشده است.

وی گفت: اتاق بازرگانی اراک تلاش کرده است تا ارتباط خوبی با سازمان فنی حرفه ای داشته باشد و با امضا تفاهم نامه قطعا مسیر ارتباطات بهتری در راستای توسعه آموزش ایجاد خواهد شد چرا که در اتاق بازرگانی اراک حتی در  ایام شیوع بیماری کرونا سمینار و وبینارهای  متنوعی در زمینه های مختلف من جمله راهکار های توسعه صنعتی، آشنایی با گمرک، تامین مالی ، توانمند سازی زنان بازرگان و مذاکرات تجاری برگزار شده است.

بیکی عنوان داشت: پیشنهاد دارم که روی مبحث آموزش و مهارت آموزی در حوزه های مختلف کار شود چرا که شاهد هستیم که در شرکت های بزرگ استان در حوزه مهارت های تجارت بین الملل ضعف مشهودی وجود دارد که ناشی از عدم وجود آموزش می باشد و در این شرکت ها هنوز بسیاری از موارد به صورت سنتی انجام می شود.

وی اظهار داشت: امروزه توسعه سازمان ها در گرو توسعه دانش و مهارت هست و ضرورت کیفیت آموزش بایستی برای مدیران ما بسیار حائز اهمیت باشد و لازم است امروزه شرکتی که صادرات دارد، در حوزه مهارت آموزی صادراتی به صورت کیفی برای پرسنل خود برنامه های آموزشی بیشتری اجرا کند.

کد خبر: ۴۴٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha