۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
۱۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین تجهیز شد
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۱۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین تجهیز شد

قزوین- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک هزار و  ۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین با استفاده از اعتبارات دولتی در نیمه نخست سال جاری به آبیاری‌های نوین مجهز شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: این مقدار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۳۵ طرح از محل اعتبارات دولتی سال ۹۸ در نیمه نخست امسال به آبیاری های نوین مجهز شده اند.

احمد مستخدمی افزود: از محل اعتبارات دولتی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال، تجهیز پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین برای سال جاری پیش بینی شده است.

وی  گفت: در حال حاضر تجهیز پنج هزار و ۶۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های آبیاری مدرن در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم بخش قابل توجهی از آنها تا پایان سال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: شبکه های آبیاری نوین در دست اجرا در اراضی کشاورزی زراعی و باغی استان قزوین شامل کم فشار، تحت فشار، موضعی (قطره ای) و کلاسیک هستند.

مستخدمی با بیان اینکه یکی از الزامات کشاورزی مدرن تجهیز اراضی به آبیاری نوین است، اظهار داشت: آبیاری نوین در مزارع و باغ ها می تواند بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بسته به شرایط مزارع و باغات در کاهش مصرف و صرفه جویی در آب کمک کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های آبیاری نوین تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه قزوین سال پارسال در اجرای سامانه های نوین آبیاری نسبت به سطوح ابلاغی رتبه نخست کشور را با پیشرفت ۱۱۷ درصدی به خود اختصاص داد،افزود: قزوین در اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، جزو استان های نمونه کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۴۴٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha