۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
هزار میلیارد تومان تسهیلات دراختیار خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران قرار می‌گیرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

هزار میلیارد تومان تسهیلات دراختیار خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران قرار می‌گیرد

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۳ درصد کمتر از نرخ مصوب توسط بانک‌های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات دراختیار خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در خصوص نشست بررسی مشکلات زعفران کاران در پی فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های خام فروشی زعفران به همراه تعدادی نمایندگان به استان خراسان رضوی سفر کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توقع کشاورزان حمایت از زعفران و زعفران کاران است، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود اما محصول نهایی با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند افغانستان و اسپانیا سهم ۲ درصدی از تولید زعفران دارند اما با بسته‌بندی و فرآوری، محصول ایرانی با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسانند، عنوان کرد: در نشست امروز، زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، پورمحمدی از سازمان برنامه و بودجه، خداکرمی از بانک کشاورزی، صالح‌آبادی از بانک توسعه صادرات و نجف از بانک ملت حضور داشتند.

وی ادامه داد: مقرر شد ۵۰۰میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بانک توسعه صادرات و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بانک ملت تسهیلات با ۳درصد سود پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران قرار بگیرد.

نیکزاد با بیان اینکه ۳ درصد از سود تسهیلات پرداختی به خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: منابع پرداختی به صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران باعث می‌شود تا کشاورزان زعفران‌کار محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شد ۵۰۰ فقره وام ۱۰ میلیون تومانی ارزان قیمت از محل صندوق کارآفرینی امید به منظور خرید دستگاه فرآوری زعفران به کشاورزان اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: دستگاه فرآوری زعفران مورد نیاز کشاورزان حدودا ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد که باعث می‌شود هر کیلوگرم زعفران را با قیمتی ۱ و نیم میلیون تومان بالاتر به فروش برسانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جلسه نهایی نحوه اجرای مصوبات نشست امروز، شنبه بعد از ظهر با حضور آقای زنگنه، پورمحمدی، نمایندگان بانک‌های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات، صندوق کارآفرینی امید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از دفتر ارتباطات مقام معظم رهبری تشکر کنیم که در خصوص حمایت از تولید و صادرات زعفران جلساتی برگزارکرده است.

کد خبر: ۴۴٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha