۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
افزایش تقاضا برای خرید قطعات استوک در نبود لوازم یدکی/ اوراقی فروشها فعال شدند!
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو در گفتگو با بازار خبر داد:

افزایش تقاضا برای خرید قطعات استوک در نبود لوازم یدکی/ اوراقی فروشها فعال شدند!

کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: مالکان در صورت عدم یافتن قطعات نو مورد نیاز برای خودروها، ناچار به استفاده از قطعات استوک (دست‌دوم) هستند.

بازار؛ گروه خودرو: مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به اینکه تحریم‌ها نه تنها مانع از واردات لوازم یدکی شده بلکه تولید قطعات را هم در نبود مواداولیه و نقدینگی با چالش مواجه کرده است، اظهار داشت: بازار لوازم یدکی متاثر از شرایط فعلی با کاهش قطعات مواجه شده‌ است. هرچند که در آینده احتمال عدم سفارش گذاری قطعات وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه مشکلات تامین قطعه در بازار برای برخی از مالکان دردسر ایجاد کرده، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که برخی از مالکان خودروها در صورت عدم یافتن قطعات نو مورد نیاز برای خودروها، ناچار به استفاده از قطعات استوک(دست‌دوم) شده اند.

این مقام صنفی با تاکید براین مساله که خرید و فروش هر نوع قطعه استوک در بازار لوازم یدکی تحت نظر اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو از نظر قانونی ممنوع هست، افزود: قطعات استوک در بازار جداگانه به نام اوراق فروش‌ها معامله می‌شود.

وی ادامه داد: این بازار تا چهارسال پیش اتحادیه داشت، اما به دلایلی به کمک اداره آگاهی اتحادیه مذکور ملغی شد. اعضای آن نیز براساس تخصص فروش به عضویت در اتحادیه‌های صافکاری و نقاشی، صنعتگران خودرو و فروشندگان لوازم یدکی خودرو در آمدند. فروشندگانی که عضور اتحادیه ما شدند، تغییر تخصص داده به سمت خرید و فروس قطعات نو رفتند.

کاظمی با اشاره به اینکه عامل اصلی خرید قطعات استوک، کمبود برخی از لوازم یدکی در بازار است، بیان کرد: خرید و استفاده از قطعات استوک گاهی می‌تواند به ضرر مشتری باشد. زیرا علاوه بر اطمینان از عملکرد قطعه، ممکن است فروشنده  آن را با بها بیشتر عرضه کند. با این تفاصیل هرچه خرید و فروش قطعات استوک در بازار لوازم یدکی انجام نشده و منع قانونی دارد.

کد خبر: ۴۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha