۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
معرفی جاماندگان از طرح حمایت معیشتی مجلس
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

معرفی جاماندگان از طرح حمایت معیشتی مجلس

میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حذف دهک‌های بالای جامعه در دریافت طرح حمایت معیشتی خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه راهکار مجلس برای تامین کالای اساسی کالا برگ الکترونیک نیست، اظهار کرد: این طرح یک ماه و نیم در کمیسیون مطرح بوده و بیش از ۱۰ جلسه چکش کاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نخست، تامین کالای اساسی مورد نظر مجلس بود و کالا برگ برای تامین این کالاها انتخاب شده بود، گفت: تامین اعتبار خرید برای کالاهای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده است.

میرتاج الدینی این طرح را نیز مشابه یارانه و پرداخت آن را در کارت یارانه ای افراد عنوان کرد و گفت: در این کارت های بانکی، یک کیف پول نظیر کارت هدیه تعریف می شود و وقتی کارت در ای تی ام قرار می گیرد، قسمت کیف پول در اعتبار خرید کالا موجود است.

وی دو ماهانه ای بودن این کارت ها را یادآوری کرد و افزود: فروشگاه های دارای کد اقتصادی این کالاها را توزیع می کنند و در مورد اقلام هیچ محدودیتی قائل نشده ایم.

میرتاج الدینی گفت: فروشگاه هایی که تخفیف دهند، مشوقی برای مردم خواهد بود که رونق تولید داخل را نیز پوشش می دهد.

این نماینده مجلس از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه سخن گفت که ۳۰ هزار میلیارد آن برای تامین خرید کالا در نظر گرفته شده است و ۱۵ هزار میلیارد از این ارقام مخصوص تبصره ۱۴ می باشد و ۱۵ هزار میلیارد نیز از تبصر ۲ بند واو بودجه برداشت می شود.

میرتاج الدینی ادامه داد: برای ۲۰ میلیون نفر، دو برابر آنچه برای سایرین در نظر گرفته می شود، یارانه معیشتی پرداخت می کنیم و ای گروه شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی افرادی با حقوق بالای ۷ یا ۱۰ میلیون تومان را جا ماندگان از دریافت بسته حمایت معیشتی دانست و افزود: این ها سه دهک بالای جامعه هستند.

میرتاج الدینی در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی این حمایت ها را ناظر بر کمک های معیشتی دانست و افزود: زیر ساخت و تامین اعتبار فراهم است.

کد خبر: ۴۴٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha