۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
۲طرح پژوهشی با موضوع ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان سمنان ارائه شد
رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان:

۲طرح پژوهشی با موضوع ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان سمنان ارائه شد

سمنان- رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان از بررسی و ارائه دو طرح پژوهشی با موضوع ارتقای ایستگاه‌های تقویت فشار گاز استان خبر داد و گفت: دانشگاه‌های صنعتی شاهرود و خواجه نصیرالدین طوسی تهران در این طرح مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مستخدمین حسینی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی شرکت گاز سمنان ضمن بیان اینکه دو طرح پژوهشی با موضوع ایستگاه های تقلیل فشار گاز استان بررسی شده است، تاکید کرد: این طرح ها با مشارکت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت ویدئو کنفرانس تهیه شده است.

وی مطالعه دینامیکی پارامترهای مؤثر برای بهینه سازی چیدمان تجهیزات در ایستگاه‌های تقلیل فشار را یکی از این طرح‌های پژوهشی عنوان کرد و بیان داشت: استفاده از مطالعات فرایندی و شبیه‌سازی‌های پایا و دینامیک با کنترل و پایش رفتار سیال گاز در طول ایستگاه‌های تقلیل فشار، موضوع و محور اصلی این طرح است.

رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان، ادامه داد: هدف از این موضوع پژوهشی است و همچنین تغییرات امکان پذیر عملیاتی را که بتوانند عملکرد و چیدمان تجهیزات درسیستم را بهینه کنند.

مستخدمین حسینی اجرای اینترنت اشیاء به منظور مدیریت هوشمند داده‌ها، ایمنی و بهینه سازی چیدمان تجهیزات ایستگاه های تقلیل فشار گاز را دومین پژوهش صورت گرفته دانست.

وی درباره این طرح توضیح داد: انتقال پایدار گاز یکی از موارد مهم در خطوط لوله سراسری و شبکه­ های شهری است که ایستگاه های تقلیل فشار نقش کلیدی را در آن دارند  لذا در این طرح اینترنت اشیاء به عنوان ابزاری توانمند، دقیق و قابل اطمینان برای جمع آوری و مدیریت هوشمند داده­‌های ایستگاه تقلیل فشار گاز به کار گرفته می شود.

رئیس امور پژوهش های شرکت گاز استان سمنان گفت: اینترنت اشیاء همچنین در این تحقیق به کمک چیدمان تجیهزات ایستگاه‌ها و فضای مورد نیاز به‌خصوص ایستگاه TBS می آید از سوی دیگر می تواند عملکرد سیستم های تقلیل فشار تحلیل و با استفاده از داده‌های به دست آمده، بهبود ببخشد. 

مستخدمین حسینی افزود: در این پژوهش عنوان شده که اینترنت اشیا می‌تواند قابلیت بررسی و در نظر گرفتن اثرات نوسانات فشار، دما و بارهای کاری روی نتایج را نیز میسر سازد.

کد خبر: ۴۴٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha