۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
بررسی عملکرد بودجه‌ای وزارت میراث فرهنگی با حضور مونسان
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

بررسی عملکرد بودجه‌ای وزارت میراث فرهنگی با حضور مونسان

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در نشست امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد و میزان بودجه ‌این وزارتخانه مرد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: این نشست با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی عملکرد و بودجه این وزارتخانه برگزار شد.

وی ادامه داد: مونسان در این جلسه اعلام کرد، کمترین بودجه را این وزارتخانه به دلیل تازه تاسیس بودن، در اختیار دارد و بیشتر اقدامات ما مشارکتی و به صورت مردمی و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه سهم ایران در بحث گردشگری به نُرم‌های جهانی تقریبا نزدیک شده است، اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست تاکید کرد که نُرم جهانی ۱۰ درصد بوده و سهم ما ۶.۸ درصد از GDP به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

میرتاج‌الدینی با اشاره به پیشنهادات مونسان در این جلسه برای توسعه بحث گردشگری در کشور هم گفت: محور قرار دادن بخش گردشگری در برنامه‌های عمرانی کشور، تقویت اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تقویت اعتبارات برای حفظ و احیاء آثار تاریخی و حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به منظور تکمیل زنجیره تولید و فروش از پیشنهادات ارائه شده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تاکید کرد: افزایش سهم گردشکری کشورمان بسیار امیدوار کننده است و براساس این روند می‌توان تا پایان برنامه یعنی سال ۲۰۲۵ به بیست و پنج میلیارد دلار در حوزه گردشگری برسیم که دور از دسترس نیست.

وی با تاکید براینکه گردشگری را با سه هدف عمده می‌توان توسعه داد، افزود: توسعه و تبادل فرهنگی که حتی در فرهنگ قرآنی ما بر سیر و سیاحت برای عبرت از سرگذشت گذشتگانمان تاکید شده است، کشورمان دارای فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معنوی و زیارتی است که می‌تواند در بحث تبادل فرهنگی کمک بسیار شایانی برای ما باشد حتی سهم گردشگری دینی و زیارتی می‌تواند سهم قابل توجهی در گردشگری خارجی ما داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: با توسعه صنعت گردشگری اشتغال در جامعه افزایش خواهد داشت، همچنین احیاء آثار تاریخی در ایجاد جاذبه‌های گردشگری نقش بسزایی دارد.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: احیاء خانه شهید شیخ محمد خیابانی طی سال جاری در صدمین سالگرد شهادتش، جای تقدیر و تشکر دارد، این شهید بزرگوار نماینده دوره دوم و چهارم مشروطه و رهبر قیام آذربایجان در دوره مشروطه علیه قرارداد ننگین وثوق‌الدوله بود.

کد خبر: ۴۴٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha