۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
سفر کارت جدید رونمایی شد
با حضور وزیر میراث فرهنگی؛

سفر کارت جدید رونمایی شد

امروز در مراسمی از سفرکارت با اعتبار ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر با بازپرداخت ۱۸ ماهه و سود تسهیلات ۴ درصدی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان در این مراسم با اشاره به این که «سفرکارت» جدید پس از بررسی‌های کارشناسی و رفع کاستی‌ها و نواقص سفرکارت‌هایی که در گذشته صادر شده بود طراحی و برنامه ریزی شده است گفت: این بار در طراحی «سفرکارت» کارشناسان و متخصصان بانکی کشور حضور داشتند و امیدواریم «سفرکارت» سبب رونق صنعت گردشگری شود.

وی تأکید کرد: زنجیره اشتغال در صنعت گردشگری بسیار بزرگ است و بخش‌های مهمی در حمل و نقل و رونق اقتصادی صنوف در شهرها و روستاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سفرکارت می‌تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور شود و خیلی امیدواریم که این طرح به خوبی اجرا شود.

مونسان سهم اقتصاد گردشگری و صنایع دستی را در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این صنعت ۶ و ۸ دهم درصد از تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.

وی افزود: حجم گردشگری داخلی در سال‌های اخیر به شدت توسعه یافته و سفر در سبد اقتصاد خانوار جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم با حمایت‌های دولت و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و البته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صنعت گردشگری جایگاه خود را در سبد اقتصاد خانوار حفظ کند.

آغاز سفر کارت با ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طراحی «سفرکارت» و ارائه تسهیلات ویژه سفر در مرحله اول با اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود و در صورت استقبال امکان افزایش اعتبار در بانک عامل وجود دارد.

مونسان افزود: براساس این طرح هر فرد می‌تواند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود تسهیلات ۴ در صد و در اصل بصورت وام قرض الحسنه بهره‌مند شود.

حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و جهانگردی نیز در این مراسم با بیان این که تاکنون طرح‌های متعددی بصورت «سفرکارت» اجرا شده که ناموفق بوده است گفت: در طرح جدید بررسی‌های مختلف انجام و ایرادات، معایب و محاسن طرح‌های گذشته به طور کامل بررسی شد که در نتیجه آن طرح جدید «سفرکارت» بصورت برنامه نهایی با همکاری بانک ملت به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: در این طرح هر فرد می‌تواند با درخواست از بانک «سفرکارت» با اعتبار ۲۰ میلیون تومان دریافت کند.

جزئیات تسهیلات سفر کارت جدید
مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و جهانگردی گفت: هر فرد می‌تواند تا ۵ ماه پس از دریافت سفرکارت از آن استفاده کند و بازپرداخت این مبلغ ۳۰ روز پس از استفاده با کارمزد ۴ درصد آغاز می‌شود.

اربابی تأکید کرد: فرد متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی یک ماه تنفس دارد.

حمایت از صنعت گردشگری، هدف سفر کارت
مجید بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هدف از اجرای طرح «سفرکارت» را حمایت از صنعت گردشگری و شاغلان این صنعت گسترده و هنرمندان صنایع دستی دانست و ابراز امیدواری کرد، با اجرای این طرح ۱۸ گروه شغلی مرتبط با گردشگری رونق یابد.

وی افزود: بانک ملت در مدت شیوع بیماری کرونا به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و همچنین حمایت از مستأجران تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. مدیرعامل بانک ملت گفت: در بخش گردشگری نیز در مدت شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به فعالان صنعت پرداخت شده است.
 
سفرهوشمند با رعایت شیوه نامه بهداشتی
هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز در مراسم رونمایی از «سفرکارت» و امضای یادداشت تفاهم همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که افراد برای دریافت سفرکارت می‌توانند به شعب بانک ملت مراجعه کنند افزود: فرد برای استفاده از تسهیلات «سفرکارت» ۱۵۰ روز مهلت دارد و پس از استفاده برای بازپرداخت این تسهیلات یک ماه تنفس دارد.

وی گفت: اقساط به مدت ۱۸ ماه با سود تسهیلات ۴ درصد دریافت می‌شود.

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت تأکید کرد: افرادی می‌توانند برای خرید صنایع دستی نیز از تسهیلات موجود در «سفرکارت» استفاده کنند.

سپانلو افزود: مهمترین نکته در استفاده از «سفرکارت» انجام سفر هوشمند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی کرونا است.

وی گفت: بزودی شرایطی ایجاد می‌شود تا افراد بتوانند در محیط «وب» برای دریافت سفرکارت تقاضا بدهند.

کد خبر: ۴۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha