۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
استفاده از راکب سه‌بعدی برای تست تونل باد باواریایی‌ها
ب ‌ام ‌و موتورراد نسل جدیدی از آیرودینامیک را در موتورسیکلت خلاصه کرد

استفاده از راکب سه‌بعدی برای تست تونل باد باواریایی‌ها

شرکت ب ‌ام ‌و به منظور عملکرد بهتر و بررسی دقیق‌تر از راکب سه بعدی که از پرینتر سه بعدی ساخته شده استفاده می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: مسابقات قهرمانی جهانی سوپربایک WSB که ۲۷ جولای(۶ مرداد) آغاز شد، شرکت ب‌ام‌و موتور راد حضور پررنگی داشت. چراکه مهندسان این شرکت آیرودینامیک سوپربایک خود یعنی S۱۰۰۰RR  را بهبود دادند.

آنطور که ب‌ام‌و موتورراد اذعان می‌کند، این بهبود آیرودینامیک به منظور کشش و پایداری بهتر است که تمام تجهیزات لازم برای تست S۱۰۰۰RR در تونل باد فراهم شده بود.

نکته مهم اینکه تونل باد ب‌ام‌و موتورراد از یک موتورالکتریکی ۲۶۰۰ اسب‌بخاری با سرعت ۲۵۵ کیلومتر برساعت استفاده می‌کند که این شرکت به منظور عملکرد بهتر و بررسی دقیق‌تر از راکب سه بعدی که از پرینتر سه بعدی ساخته شده استفاده می‌کند.

در واقع راکب سه بعدی که ب‌ام‌و موتورراد از آن روی S۱۰۰۰RR برای تست در تونل باد بهره می‌گیرد، مدل الگوگرفته شده از یوجین لاورتی راننده تیم آپریلیا سوپربایک است که پیش‌تر قبل از شیوع ویروس کووید-۱۹ فرصت تست S۱۰۰۰RR را از نزدیک داشت.

مارک بونجرز(Marc Bongers) مدیر ب‌ام‌و موتورراد موتوراسپرت توضیح داد: «بر اساس داده‌ها اسکن سه بعدی که یک مدل پلاستیکی است و از دو قسمت تشکیل شده حدود یک هفته به طول انجامید و این مدل همان یوجین لاورتی است که به منظور بررسی دقیق ضریب آیرودینامیک، چسبندگی و پایداری موتورسیکلت در پیست باتوجه به فشارهای دینامیکی مورد بررسی قرار گرفت.»

کد خبر: ۴۴٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha