۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

کردستان- سپری، رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۵۳۵ میلیارد و ۲ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

محمدفرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میزان تسهیلات تخصیص داده شده مربوط به کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند «د»  تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۸ طی شش ماهه امسال ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه  ۶۷۰ نفر به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بانک ها معرفی شده است، اضافه کرد: در این مدت از محل اعتبار مذکور به ۴۸۷ نفر ۱۸ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به تثبیت اشتغال ۴۸۷ نفر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به ۱۰۱ نفر از متقاضیان ۱۵ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که موجب ایجاد اشتغال برای ۱۱۴ نفر شده است.

سپری یادآور شد: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون هم طی شش ماهه امسال یک هزار و ۹۳۷ نفر به مبلغ ۱۶۴ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان به بانک ها معرفی و از این تعداد به یک هزار و ۸۱ نفر ۷۸ میلیاردو ۳۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: از دیگر محل‌های تامین اعتبار تسهیلات پرداخت شده بخش کشاورزی در نیمه نخست امسال شامل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال های ۹۷ و ۹۸، بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ (سرمایه در گردش بدون یارانه ۱۸ درصد)، تسهیلات شرکت های تولید کننده بذور گواهی شده، رونق تولید و تسهیلات حمایتی کرونا است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در مجموع همه محل های مذکور تامین اعتبار بخش کشاورزی میزان تسهیلات تخصیص داده شده ۳۱۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سپری افزود: طی نیمه نخست امسال به ۹ هزار و ۴۰۲ متقاضی ۵۳۵ میلیارد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد یک هزار و ۱۷۱ شغل و تثبیت هشت هزار و ۷۴۶ شغل شده است.

کد خبر: ۴۴٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha