۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
هشدار سازمان غذا و دارو درباره واکسن‌های غیرمجاز در بازار آزاد

هشدار سازمان غذا و دارو درباره واکسن‌های غیرمجاز در بازار آزاد

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای درباره تبلیغ و فروش واکسن آنفلوآنزای تقلبی و قاچاق توسط افراد سودجو در بازار آزاد هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این اطلاعیه آمده است: رعایت زنجیره سرد واکسن آنفلوانزا از الزامات نگهداری و حفظ کیفیت آن است، در صورت رعایت نکردن آن، سلامت و اثربخشی واکسن مورد تأیید سازمان غذا و دارو نبوده و هیچ تضمینی در مورد عوارض احتمالی واکسن‌های غیرمجاز وجود ندارد.

توزیع واکسن آنفلوانزا بین مراکز بهداشتی سراسر کشور طی روزهای اخیر آغاز شده است و در فاز اول گروه‌های پرخطر شامل (زنان باردار، بیماران صعب‌العلاج، مزمن و ...) واکسن را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو طبق دستورالعمل اعلامی از سوی معاونت بهداشتی در فاز بعدی افراد بالای ۶۵ سال با ثبت اطلاعات کد ملی، می‌توانند واکسن را از داروخانه‌های سراسر کشور تهیه کنند؛ لذا خاطرنشان می‌شود مردم به هیچ عنوان نباید اسیر تبلیغات عرضه این دارو در خارج از مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها شوند، زیرا سلامت این واکسن‌ها به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید این سازمان نیست.

به مردم اطمینان خاطر داده می‌شود که واکسن موردنیاز تمامی افراد پرخطر، در چند فاز از طریق شبکه بهداشتی و داروخانه‌ها عرضه خواهد شد، بنابراین از مردم می‌خواهیم اخبار را از مراجع معتبر دنبال و طبق اعلام سازمان غذا و دارو به تهیه آن اقدام کنند.

کد خبر: ۴۴٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha