۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
بررسی مشکلات اتاق‌های بازرگانی در مجلس
نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید عنوان کرد

بررسی مشکلات اتاق‌های بازرگانی در مجلس

نوری، نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس، با اشاره به بررسی مشکلات اتاق‌های بازرگانی استان ها، گفت: سعی اعضای این کمیسیون این است که موانع بخش تولید و صنایع برای افزایش رونق و جهش تولید در کشور برداشته شود و این مسائل در اولویت اصلی ما قرار دارد.

به گزارش بازار، غلامرضا نوری در تشریح نشست امروز کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس، افزود: نشست امروز به مدت چهار ساعت با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران، روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برگزار شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌ها به تشریح مشکلات و مطالبات عرصه تولید و بخش‌های اقتصادی پرداخته و اعضای کمیسیون ویژه، این گزارش‌ها را استماع کردند.

وی گفت: در شرایط کنونی حجم زیادی از کالاهای وارداتی از جمله مواد اولیه صنایع و بخش‌های تولیدی در گمرک دپو شده است، از این رو در نشست امروز مقرر شد که برای تسریع در ترخیص این کالاها اقداماتی صورت گیرد.

نوری ادامه داد: یکی دیگر از مسائل، موضوع برگشت ارزهای تخصیص صادراتی به داخل کشور بود، در چند ماه اخیر فشارهای زیادی به واردکنندگان برای برگرداندن ارزهای تخصیص وارد شد، از این رو در نشست امروز کمیسیون ویژه جهش تولید مقرر شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته، مهلتی به واردکنندگان داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سعی اعضای این کمیسیون این است که موانع بخش تولید و صنایع برای افزایش رونق و جهش تولید در کشور برداشته شود و این مسائل در اولویت اصلی ما قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد که برای بررسی برخی از مطالبات مطرح شده از جمله فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید برق و مشکلات بیمه‌ای صنایع و بخش‌های تولیدی، جلساتی در روزهای آتی با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود، همچنین برخی از موارد و مطالبات نیز قرار است که توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود.

کد خبر: ۴۴٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha