۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
توزیع واکسن رایگان آنفلوانزا برای مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

توزیع واکسن رایگان آنفلوانزا برای مددجویان بهزیستی

قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور چگونگی نحوه توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا به مددجویان تحت پوشش این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر از افرادی که در مراکز نگهداری شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند مشمول دریافت رایگان واکسن‌ انفولانزا خواهند بود، گفت: براساس تصمیم کمیته علمی کشوری آنفولانزا وبا توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین واکسن آنفولانزا در کشور وجود دارد، توزیع این واکسن برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اولویت دریافت کنندگان واکسن آنفولانزا بر اساس در معرض خطر بودن افراد مختلف خواهد بود، افزود: کسانی که در اولویت یک قرار دارند و در درجه اول اهمیت هستند می‌توانند این واکسن را به طور رایگان دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر این اساس کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، معلولان جسمی حرکتی که در مراکز شبانه روزی معلولان در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، افراد دارای معلولیت ذهنی و بیماران روانی مزمنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند؛ می‌توانند واکسن آنفولانزا را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی همچنین کودکان دارای سرپرست غیر موثر را که در مراکز شبانه روزی و مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی را که در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی تحت حمایت قرار دارند از دیگر افرادی ذکر کرد که می‌توانند به صورت رایگان واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: بنابراین تمام مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و نسبت به ابتلا به آنفولانزا و همچنین کرونا پرخطر تلقی می‌شوند امسال به صورت رایگان واکسن آنفولانزا را دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۴۴٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha