۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
شالیکاری جایگزین صیفی جات/ خیار در بازار لرستان نایاب شد
مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف لرستان:

شالیکاری جایگزین صیفی جات/ خیار در بازار لرستان نایاب شد

لرستان- قوامی، مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف لرستان گفت: کشت برنج جایگزین کشت صیفی جات شده و همین امر سبب شده قیمت خیار در استان افزایش یابد و در سطح بازار نیز نایاب شود.

اردشیر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با افزایش قیمت خیار در استان، اظهار داشت: عدم تمایل کشاورزان به کاشت خیار و روی آوردن به محصولاتی مثل برنج سبب کاهش تولید در سطح استان و به تبع بالارفتن قیمت خیار شده است که البته این کاهش تولید در تمام کشور اتفاق افتاده است و فقط مختص لرستان نیست.

وی افزود: تا چند روز گذشته قیمت خیار هشت هزار تومان بود ولی در حال حاضر به پنج تا شش هزار تومان رسیده یعنی قیمت آن تا حدودی کاهش یافته است؛ البته قیمت خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی با توجه به اینکه در فصل گرفتن خیارشور هستیم قیمت خیارهای ریز بیشتر شده و حتی در سطح بازار نایاب است.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: کشاورز معمولاً محصول را ارزان می‌فروشد ولی چون این محصول از چندین واسطه می‌گذرد با قیمت بالایی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و یکی از دلایل گرانی خیار و دیگر محصولات نیز همین دلالان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما چندین بار درخواست ایجاد بازارچه در سطح شهر را دادیم همانطور که در شهرهای بزرگ این بازارچه‌ها وجود دارد تا محصولات به‌طور مستقیم از کشاورز خریداری شود و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد، به عبارتی از تولید به مصرف باشد ولی تاکنون در این خصوص به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

کد خبر: ۴۴٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha