۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
نبود گارد گمرک در شلمچه مشکلاتی را به وجود آورده است
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

نبود گارد گمرک در شلمچه مشکلاتی را به وجود آورده است

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: نبود گارد گمرک در مرز شلمچه سبب ایجاد نواقص فراوان در تامین امنیت بازرگانان، عوامل تجاری و کالاهای صادراتی شده است.

هانی فیصلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اساس قوانین، گمرک ضابط انتظامی مرزهای تجاری است، در همین خصوص افزود: نبود گارد گمرک در مرز شلمچه سبب ایجاد نواقص فراوان در تامین امنیت بازرگانان، عوامل تجاری و کالاهای صادراتی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه امور مربوط به حفظ نظم و امنیت در مرز شلمچه به هنگ مرزی سپرده شده است که با توجه به عدم تخصص این نهاد در حوزه تجاری، شاهد عدم برقراری درست انضباط از یک سو و ایجاد اختلال در روند قانونی تجاری از سوی دیگر شده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: نیاز به راه‌اندازی  و نصب دستگاه‌های ایکس ری کامیونی و خودرویی در مرز، به منظور تسریع در امر تجارت و همچنین عدم مداخله نهادهای غیر مرتبط، ضروری است.

فیصلی تصریح کرد: عدم اجرای یکسان قوانین گمرکی از سوی کشور عراق در تمامی مرزها سبب هدایت کالاهای صادراتی به مرزهای دیگر و کاهش رغبت بازرگانان به فعالیت در این مرز است.

وی یادآور شد: به منظور رفع این معضل، رایزنی دیپلماسی و اقتصادی مناسب با مدیران عراقی را باید در اولویت قرار داد؛ عدم وجود نرخ ثابت و معین در حمل و نقل کالاها در جانب عراق و ایجاد تضامین مناسب در روابط تجاری از دیگر مشکلات موجود در امر صادرات از شلمچه است که باید با تدابیر مناسب از سوی مدیران و فعالان اقتصادی رفع شود.

کد خبر: ۴۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha