۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
بزرگترین مجموعه تفریحی خوزستان در خرمشهر کلنگ‌زنی شد/ گام بلند اروند برای گردشگری مدرن
بازار گزارش می‌دهد؛

بزرگترین مجموعه تفریحی خوزستان در خرمشهر کلنگ‌زنی شد/ گام بلند اروند برای گردشگری مدرن

خرمشهر- همزمان با هفته گردشگری کلنگ احداث بزرگترین مجموعه تفریحی و نصب دستگاه‌های غول پیکر شهربازی خوزستان و استان‌های همجوار در خرمشهر به زمین زده شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: همزمان با هفته گردشگری کلنگ احداث بزرگترین مجموعه تفریحی و نصب دستگاه‌های غول پیکر شهربازی خوزستان و استان‌های همجوار در خرمشهر به زمین زده شد.

استاندار خوزستان صبح دوشنبه در آئین کلنگ احداث بزرگترین مجموعه تفریحی و نصب دستگاه‌های غول پیکر شهربازی خوزستان و استان‌های همجوار اظهار کرد: در این راه و در مسیر توسعه صنعت گردشگری باید از تمام فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌داران حمایت ویژه و همه جانبه‌ای از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط صورت بگیرد.

غلامرضا شریعتی تاکید کرد: ایجاد فضای نشاط و سرگرمی در فضای کنونی جامعه امری مهم و ضروری در تربیت و پرورش نسل‌های بعدی جامعه عزیزمان است.

لزوم روانسازی روند اداری
فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آئین اظهار کرد: وجود جاذبه‌های بی نظیر و ظرفیت‌های فروان در منطقه زمینه توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه گرشگری را به وجود آورده است که امیدواریم با بهبود فضای اقتصادی و حمایت همه جانبه دستگاه‌های دولتی منطقه شاهد افزایش روزافزون فعالیت بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند باشیم.

محمد حیدری افزود: تفکر، ایده خلاق و نوآوری در کنار قدرت ریسک پذیری بالا، از مهم ترین دارائی‌های سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود که باید با روانسازی روند اداری و مراحل ساخت پروژه‌ها و همچنین حمایت در دوران بهره‌برداری، از این دارائی‌ها به بهرترین شکل محافظت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل روند سرمایه‌گذاری، حذف قوانین زائد و آسان سازی بروکراسی اداری باید از اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌های دخیل در امر سرمایه‌گذاری منطقه به شمار آید، عنوان کرد: از این رو تمامی دستگاه‌های منطقه باید با همراهی و حمایت همه جانبه از بخش خصوصی فضای توسعه سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه سخنان خود به حمایت از سرمایه‌ها و دارائی‌های سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در خرمشهر یکی از ضروریات است.

مشابه دستگاه‌ها در ایران وجود ندارد
امین فرطوسی، سرمایه‌گذار بزرگترین مجموعه تفریحی و نصب دستگاه‌های غول پیکر شهربازی خوزستان و استان‌های همجوار نیز ضمن اشاره به آغاز فاز دوم مجتمع تفریحی و سرگرمی سندباد با خرید سه دستگاه حجیم و غول پیکر اظهار کرد: مشابه دستگاه‌های خریداری شده، تا کنون در کشور نصب و راه اندازی نشده‌اند که این خود نوید راه‌اندازی مجتمعی کم نظیر و پر کشش را در منطقه خواهد داد.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود پتانسیل‌های بی نظیر اما عدم توسعه منطقه به شکل بالفعل باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران در منطقه شده است که در این امر مشکلات فراوانی را در جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گردشگری شاهد بودیم.

سرمایه‌گذار بزرگترین مجموعه تفریحی و نصب دستگاه‌های غول پیکر شهربازی خوزستان و استان‌های همجوار ادامه داد: امیدواریم با حمایت بیشتر مدیران استانی و منطقه آزاد اروند و تلطیف قوانین و حذف بروکراسی‌های اداری زائد شاهد جذب بیشتر سرمایه‌گذاران باشیم.

فرطوسی بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و بازگشت اصل سرمایه و سود به فعالان این عرصه را دارد.

وی با اشاره به اعتبار پروژه توضیح داد: برای مرحله نخست اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری شاهد پیشرفتی ۸۰ درصدی در آن باشیم.

فرطوسی در خصوص اشتغالزایی این طرح خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح ۳۰ نفر و میزان اشتغالزایی غیر مستقیم ۱۰ نفر است.

فضای تفریحی یک نیاز اساسی
سجاد پاک گهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر نیز اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر این آمادگی را دارد تا براساس ضوابط از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت‌های لازم را در باب صدور مجوزهای مربوط و نیز معرفی به منظور پرداخت تسهیلات انجام دهد.

وی افزود: این مجموعه تفریحی که در فاصله نزدیکی از شهر بصره عراق در خرمشهر احداث می‌شود علاوه بر ارائه خدمات به کلیه ساکنان منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های همجوار، این ظرفیت را خواهد داشت که به عنوان یک جاذبه شاخص گردشگری از سوی گردشگران عراقی مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر تاکید کرد: یکی از نیازهای اساسی ساکنان جنوب غرب استان خوزستان و خرمشهر فضای تفریحی و پارک بازی استاندارد است.

پاک گهر اضافه کرد: با توجه به نیاز و نیز ضوابط وزارت میراث فرهنگی در خصوص صدور مجوز برای شهربازی‌های سرپوشیده و حمایت از سرمایه‌گذار، نسبت به شناسایی و هدایت سرمایه‌گذار مربوط به اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان اقدام شد.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت این طرح و با پیگیری‌های ویژه اداره میراث فرهنگی خرمشهر و اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان تسهیلات مورد نیاز این پروژه در چند مرحله و متناسب با پیشرفت آن به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۴۴٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha