۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
 اولین ایستگاه مناظره؛ هراس از «گل به خودی» بایدن و «بی خیالی» ترامپ!
کدام حزب پیروز میدان نخست می‌شود؟

اولین ایستگاه مناظره؛ هراس از «گل به خودی» بایدن و «بی خیالی» ترامپ!

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در شامگاه سه شنبه برگزار شود، با چشمانی خیره به حریف خود دونالد ترامپ، در صحنه حاضر می شود.

تهمینه غمخوار؛ بازار: اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت آمریکا میان ترامپ، رئیس جمهور مستقر و جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در کلیولند ایالت اوهایو برگزار خواهد شد.

بر اساس شرایط ناشی از کرونا دو نامزد از مصافحه چشم پوشی خواهند کرد. تعداد مخاطبان در مقایسه با مناظره های قبلی محدود خواهد بود و کلیه افرادی که در این جلسه در دانشگاه دانشگاه کیس وسترن رزرو شرکت می کنند، آزمایش کوید_۱۹ را انجام داده و سایر پروتکل های بهداشتی را دنبال خواهند کرد.

متوسط ​​حضار حضوری برای یک بحث حدود ۹۰۰ نفر است که تا ۱۲۰۰ نفر بستگی به محل برگزاری دارد. اما برای این مناظره، پیتر ایر، مشاور ارشد کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری تخمین می زند که ۶۰ تا ۷۰ نفر از مخاطبان سه شنبه شب در سالن مناظره نشسته باشند. همچنین، یک مقام کاخ سفید در گفتگو با سی ان ان اظهار کرد که ملانیا ترامپ و ایوانکا ترامپ در این مناظره حضور خواهند داشت.

کریس والاس روزنامه‌نگار آمریکایی و مجری برنامه «فاکس‌نیوز یکشنبه» میزبان نخستین مناظره انتخاباتی میان جو بایدن و دونالد ترامپ خواهد بود و بایدن و ترامپ در حالی که برای اولین بار خود را برای رویارویی آماده می کنند، هر کدام بر روی سکوها و روی صحنه می ایستند به طوری که رئیس جمهور در سمت راست صحنه به تماشاگران نگاه می کند و معاون سابق رئیس جمهور در سمت چپ قرار دارد.

نامزدها اظهارات ابتدایی نخواهند داشت و ترامپ اولین سوال را از مجری دریافت خواهد کرد. این بحث ۹۰ دقیقه ای مبتنی بر شش موضوع «سوابق ترامپ و بایدن»، «دادگاه عالی»، «کوید -۱۹» ، «اقتصاد»، «مسائل نژادپرستی و خشونت در شهرها» و «تمامیت انتخابات» خواهد بود که هر کدام از موضوعات ۱۵ دقیقه زمان خواهند داشت.

بحث ۹۰ دقیقه ای مناظره فردا شب میان بایدن و ترامپ مبتنی بر شش موضوع «سوابق ترامپ و بایدن»، «دادگاه عالی»، «کوید -۱۹» ، «اقتصاد»، «مسائل نژادپرستی و خشونت در شهرها» و «تمامیت انتخابات» خواهد بود که هر کدام از موضوعات ۱۵ دقیقه زمان خواهند داشت

نشانه دیگری از تأثیر کرونا در جلسه سه شنبه شب این است اتاق بیضی رسانه ای وجود نخواهد داشت که در آن کمپین ها معمولاً طرفداران و نمایندگان را برای طرح پرونده نامزدهای خود پس از بحث بفرستند.

دو نمونه از بحث های برنامه ریزی شده ریاست جمهوری قبلاً تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته بود. در ابتدا قرار بود دانشگاه نوتردام اولین مناظره ریاست جمهوری را برگزار کند، اما این دانشگاه به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا در ماه ژوئیه از میزبانی کناره گیری کرد و باعث شد بحث به دانشگاه کیس وسترن رزرو منتقل شود. 

ترامپ در روزهای پیش از آغاز مناظره ریاست جمهوری با فلش کارتها و یادداشتهای خود مشغول و مرتبا در حال تمرین کردن برای پیروزی در این مناظره سخت است، در حالی که از کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی کمک می گیرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری آمریکایی اکسیوس، دستیاران ارشد ترامپ می گویند که او هفته ها است که برنامه های کمپین ها را دنبال کرده و جملاتی که قرار است در حمله کلامی خود به بایدن ابراز کند را امتحان کرده تا ببیند از چه طریقی می تواند موجب ازدحام جمعیت و جلب توجه آنها شود.

یکی از بزرگترین موضوعاتی که ترامپ قصد دارد تا از طریق آن به هدف بزند، نشان دادن شخصیت سخت گیرانه و سر سخت خود است که مشاوران آن را یکی از مزیت های رای دهندگان در ایالتهای کلیدی می دانند.

یکی از بزرگترین موضوعاتی که ترامپ قصد دارد تا از طریق آن به هدف بزند، نشان دادن شخصیت سخت گیرانه و سر سخت خود است که مشاوران آن را یکی از مزیت های رای دهندگان در ایالتهای کلیدی می دانند

علاوه بر آن، در حالی که ترامپ در توییتر خود اعلام کرده که به شدت خواهان آزمایش داروی جو بایدن خواب آلود قبل از مناظره سه شنبه شب یا بعد از آن است، کمپین بایدن هنوز به توئیت رئیس جمهور پاسخ نداده و  بایدن اغلب با حملات ترامپ به تناسب اندام وی اختلاف نظر داشته است.

از طرفی جو بایدن تا پیش از مناظره بخشهایی از روزهای پیش روی خود را برای برگزاری جلسات مناظره با بحثهای مسخره آمیز می گذراند. 

همچنین، انتظار می رود که تأکید زیادی از سوی بایدن در رابطه با بحران غم انگیز کرونا که هفته گذشته آمار مرگ شهروندان امریکایی از ۲۰۰ هزار نفر گذشت، صورت گیرد.

انتظار می رود که تأکید زیادی از سوی بایدن در رابطه با بحران غم انگیز کرونا که هفته گذشته آمار مرگ شهروندان امریکایی از ۲۰۰ هزار نفر گذشت، صورت گیرد

از طرفی، در حالی که بایدن قصد دارد، ترامپ را در مورد هرگونه دروغگویی به چالش بکشد، اما مشاوران می گویند که او کل جلسه را صرف بازی کردن با واقعیت ها نخواهد کرد.

همچنین با نگاه به سوابق حضور بایدن در مباحث مناظره، مشخص می شود که او از سال گذشته با سایر نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات درگیر شده که تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافته است. در برخی مواقع، او در بحث ها با ۱۰ نامزد که در مرحله بحث در پشت تریبون ها صف آرایی می کردند، وضعیت ضعیفی داشته است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، اما به نظر می رسد که بایدن در یک بازی قدرتمند و تک به تک در ماه مارس برابر برنی سندرز، سناتور ورمونت، آخرین رقیب بایدن، قبل از کنار گذاشتن سندرز از مسابقه و واگذاری نامزدی ریاست جمهوری دموکرات به بایدن ، قدم خود را بازیافته است.

در ماه گذشته، ترامپ اعلام کرد که بهترین عملکرد بایدن در برابر برنی بوده و ما اتفاقا خواهان آزمایش دارویی خواهیم بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رئیس جمهور ماه ها صرف ترسیم چهره بایدن به عنوان یک فرد خواب آلود، گول زننده و پیر کرده است، حرکتی که ممکن است موجب کاهش دید عملکرد بایدن در نظر بسیاری از رای دهندگانی شود که برای اولین بار پس از کنوانسیون دموکرات ها وی را در صحنه کلیولند می بینند.

تیم ترامپ همچنین معتقد است اگر رئیس جمهور بتواند بایدن را برای حمله به قاضی «ایمی کونی بارت» تحریک کند، او به عنوان وسیله ای برای طعمه قرار دادن بایدن در جهت خاموش کردن رای دهندگان میانه رو در نظر گرفته می شود. ترامپ شنبه شب در یک راهپیمایی مبارزاتی به حالت شوخی گفت که «ایمی بارت» باید به جای جو بایدن برای ریاست جمهوری نامزد شود.

علاوه بر آن تیم ترامپ در جریان بحث های گذشته دموکرات ها یادآوری کرده که بایدن روحیه خود را از در این جلسه از دست خواهد داد.

مقایسه پیش بینی رفتارهای دو نامزد انتخاباتی در اولین مناظره
اعتماد به نفس کاذب ترامپ: اعتماد به نفس بیش از حد ترامپ موجب شده تا بسیاری از نزدیکان رئیس جمهور ابراز نگرانی کنند که وی بحث ها را جدی نگرفته یا به اندازه کافی برای پیروزی در جلسه مناظره آماده نشده است.

در این خصوص نماینده ارشد ترامپ به اکسیوس گفته است که روسای جمهور به طور معمول اولین جلسه مناظره را در مقابل رقیب خود از دست می دهند. ترامپ، بایدن را به عنوان شخصی در نظر می گیرد که می تواند مانند بولدوزر عمل کند، در حالی که تیم ترامپ نیز هشدار داده اند که همچنین بایدن سیاستمداری باتجربه است.

سیاست گذاری های ترامپ: یکی از بزرگترین اشتباهات ترامپ در تابستان گذشته، عدم موفقیت در ترسیم دستور کار خود برای دوره دوم بود. او این کار را در طول سخنرانی کنوانسیون ملی خود انجام داد که این بار سخنرانی از پیش نوشته شده در کار نبود که به آن تکیه کند.

 دموکرات ها کنوانسیون را کاملا به صورت مجازی برگزار کردند. اما جمهوری خواهان حدود ۱۵۰۰ نفر را به این مراسم دعوت کرده بودند. از حواشی چشمگیر کنوانسیون جمهوری خواهان می توان به اقدام نامتعارف ترامپ در انجام سخنرانی در کاخ سفید اشاره کرد زیرا ترامپ از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات استفاده کرده بود.

سابقه حملات ترامپ به مجری ها: ترامپ همیشه با بحث های سیاسی دست و پنجه نرم می کند و در عوض ترجیح می دهد غوغا کند و این هیاهو را تعمیم دهد. اما کریس والاس، مجری فاکس نیوز که مصاحبه گر فصلی ترامپ است، میداند که چگونه ترامپ را مجبور به دادن پاسخ های صریح کند.

حمله کلامی به سوی مجریان از سوی بسیاری از جمهوری خواهان هنوز هم یادآور خاطرات حملات شرورانه ترامپ به میگن کلی و سپس فاکس نیوز است که ماه ها در ذهن بینندگان مانده بود.

کوچک جلوه دادن ویروس کرونا از سوی ترامپ: تیم ترامپ عقیده دارد که بزرگترین نقطه ضعف رئیس جمهور، برخورد و واکنش وی در برابر ویروس کرونا و شیوه ای غیررسمی است که در آن او تعداد افرادی را که درگذشته اند را به حداقل رسانده است. امتناع ترامپ از پذیرفتن کارهای انجام شده، یک کار خارق العاده و واقعا یک مشکل واقعی است.

 گاف های بایدن: متحدین بایدن اعتقاد دارند که خطر اصلی برای بایدن در مناظره فردا شب، اشتباهات و غلط گویی های او است. بایدن گاهی اعداد و ارقام را جا به جا بیان می کند که گویی مغز او دچار مشکل شده و یا ممکن است که مانند یک بمب ساعتی باشد که با یک جمله نامربوط همه چیز را به باد دهد. بنابراین، اگر بایدن در جلسه مناظره یک اشتباه لفظی داشته باشد، برنامه آنها مقایسه اشتباهات او در مقابل غلط گویی های ترامپ می شود. 

خلق و خوی بایدن: بایدن، در برخی از تعاملات خود با رای دهندگان احساس عصبانیت و خشم خود را نشان داده است و اکنون تنها چالش وی در جلسه مناظره، دادن پاسخ قاطعانه به ترامپ، بدون از دست دادن خونسردی خود خواهد بود.

گزاف و اطناب گویی های بایدن: بایدن با اینکه از کودکی لکنت زبان را پشت سر گذاشته، به خوبی می داند که طولانی صحبت کردن تنها موجب خسته شدن خودش می شود.  او همچنین تمایل دارد در مسیر خود به نقطه ای که برای رسیدن به آن در تلاش است اشاره کرده و مسیرهای انحرافی را برای پیچیده تر کردن بحث طی کند.

علاوه بر آن، او شخصیتی دارد که دهه ها در سنا گذرانده و برخی از سخنان پارلمانی وی در اتاق استراحت بهتر از اتاق نشیمن آمریکایی است. بنابراین استعداد طبیعی در جلب نظر مخاطبین خود دارد.
 
احترام به مجری و چرب زبانی از سوی بایدن: بایدن در جریان بحث های اولیه در مناظرات و مصاحبه ها در برابر مجری ها تسلیم می شود و به گونه ای رفتار می کند که مجریان برنامه ها از این رفتار بایدن خوشنود می شوند. درست برعکس ترامپ که این خطر او را در این جلسات تهدید می کند. 

طعمه شدن احتمالی بایدن: بایدن ۷۷ ساله و ترامپ ۷۴ ساله است. از نظر ترامپ، عمر مفید بایدن تمام شده و به دلیل سن خود یک مرحله ذهنی را از دست داده است. در واقع ترامپ ۷۴ ساله اغلب دقت ذهنی بایدن ۷۷ ساله را زیر سوال برده در حالی که بایدن به دفعات متعدد از اتهامات ترامپ خندیده است.

طبق نتایج نظرسنجی های انجام شده توسط وب سایت ریل‌ کلیر پالیتیکس، پنج هفته قبل از آغاز انتخابات، بایدن در حال پیشروی هفت درصدی نسبت به ترامپ است، هرچند که در شهرها و ایالات مهم میدان نبرد که احتمالاً تعیین کننده میزان کلی است، بایدن اختلاف کمتری دارد. 

در یک نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز که در روز یکشنبه منتشر شد، بایدن در میان رای دهندگان احتمالی، ۴۴ تا ۵۴ درصد و ۱۰ امتیاز دارد، در حالی که نظرسنجی کالج نیویورک تایمز  پیش بینی بایدن را از ۴۱ تا ۴۹ درصد نشان می دهد.

کد خبر: ۴۴٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha