۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
رشد ۲۵ درصدی  معاملات در تالار بورس منطقه ای فارس
در گفتگو با بازار اعلام شد

رشد ۲۵ درصدی معاملات در تالار بورس منطقه ای فارس

شیراز- مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: حجم معاملات سه ماهه دوم ۹۹ نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است‌.

 محمد کیامهر در گفت‌وگو با بازار در خصوص ارزیابی مشارکت مردم در زمینه بورس در سه ماهه دوم سال ۹۹ گفت: در سه ماهه دوم و ۶۴ روز فعالیت ۲ میلیون و ۶۳۹ میلیون سهم با حق تقدم به ارزش ۴۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال در بورس منطقه ای فارس مورد معامله قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۷۴۱ میلیون و ۲۴۳ هزار ریال بوده است.  

کیامهر با اشاره به اینکه مقایسه سهام و اوراق مشارکت معامله شده در سه ماهه دوم امسال با سه ماهه مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی را نشان میدهد افزود: ارزش ریالی معاملات ۴۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر تالار بورس منطقه ای فارس اظهار داشت: بررسی ترکیبی معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و و ۴۵ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

کیامهر در خصوص تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس منطقه ای فارس گفت : در حال حاضر ۳۱ شرکت در بورس منطقه ای فارس پذیرفته شده اند که از این تعداد پنج شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم‌ و ۱۵ شرکت در فرابورس مشغول فعالیت هستند.

مدیر تالار بورس منطقه ای فارس با بیان اینکه در سه ماهه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه کرده است اظهار داشت : سرانه معاملات در هر کارگزاری در این مدت ۱۳۵ میلیون و ۴۱۵ هزار ریال و سرانه معامله روزانه هر کارگزار ۲۱ میلیون و ۱۷۸ هزار ریال بوده است.

کد خبر: ۴۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha