۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
لزوم تخصیص نقدینگی به طرح‌های توسعه محلی
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم تخصیص نقدینگی به طرح‌های توسعه محلی

فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر تخصیص نقدینگی به پروژه‌های توسعه محلی تاکید کرد.

به گزارش بازار، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران، گفت: متاسفانه عدم تحقق کامل منابع بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به علت اثرات ناشی از شیوع کرونا، تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، زمینه کند شدن روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر تهران فراهم آورده است.

او افزود: در این شرایط مدیریت موثر و بهینه نقدینگی و تخصیص منابع به پروژه‌ها و پرهیز از هزینه‌های زاید جاری و روزمره می‌تواند راهگشا و ارزش آفرین باشد.

فراهانی گفت: خوشبختانه در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران در شورا با درک درست از چالش‌های احتمالی در مسیر تامین منابع بودجه، با پیش بینی جزء ۴ بند پ تبصره ۲ بودجه راهکاری اندیشیده شد تا «هرگونه پرداخت نقدینگی یا منابع غیرنقد و کلیه پرداخت‌ها بابت ردیف‌های اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی صرفاً به تفکیک ردیف‌های بودجه مصوب» انجام گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته مهم اجرای این حکم و جهت بخشی به نقدینگی در مسیر پشتیبانی پروژه‌ها است. اگر بنا باشد اداره کل خزانه داری تامین و توزیع نقدینگی را بدون توجه به این حکم شورا انجام دهد، در بر همان پاشنه‌ای خواهد چرخید که در دوره پیشین چرخیده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط که شورایاران و شهروندان معزز تهرانی، انتظار به حق اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های توسعه محلی را دارند، افزود: باید نقدینگی و منابع غیر نقد برای پشتیبانی از اجرای این پروژه‌ها به تفکیک ردیف و محل مصرف مشخص به مناطق و سازمان‌های متولی تخصیص پیدا کند تا چرخ پروژه‌ها به حرکت درآید و مدیران اجرایی امکان جابجایی و هزینه نقدینگی اختصاص یافته را در محلی دیگری پیدا نکنند.

او تصریح کرد: بر همین اساس با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به اجرای جزء ۴ بند پ تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۹ و تخصیص نقدینگی به پروژه‌های توسعه محلی» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان گفت: انتظار دارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بودجه سال ۱۳۹۹ به ویژه اعتبارات مربوط در بخش پروژه‌های توسعه محلی و تخصیص نقدینگی به این ردیف‌ها در اسرع وقت زمینه تلاش برای تهران در سطح محلات فراهم شود.

کد خبر: ۴۳٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha